Verstappen vs. Ocon

Alaposan kibabrált a Force Indiával a Pirelli

A Force India vált az idény közben megváltoztatott abroncsok legnagyobb áldozatává – ezt állítja az indiai alakulat technikai igazgatója, Andy Green, aki szerint a Red Bull, a Mercedes és a McLaren egyértelműen profitált a módosításból.


A Force India vált az idény közben megváltoztatott abroncsok legnagyobb áldozatává – ezt állítja az indiai alakulat technikai igazgatója, Andy Green, aki szerint a Red Bull, a Mercedes és a McLaren egyértelműen profitált a módosításból.

A Forma-1 kizárólagos gumiszállítója, a Pirelli a váratlan defektektől hemzsegő Brit Nagydíj után döntött úgy, változtat abroncsainak összetételén, hogy biztonságosabbá tegye a versenyzést a királykategóriában.

Az olasz gumigyártó úgy döntött, a tavaly használt gumiszerkezetet ötvözi az idei keverékekkel, és bár a Pirelli szerint mindennek nincs olyan komoly hatása az erőviszonyokra, a Force India az elmúlt négy versenyt gyakorlatilag végigszenvedte.

Nemcsak az indiai kiscsapat az egyetlen, mely megsínylette a változásokat, a ferraris Fernando Alonso ugyanis Szingapúrban úgy nyilatkozott, valójában akkor inthettek búcsút a bajnoki címnek, amikor a Pirelli változtatott a gumik összetételén. De rajtuk kívül szenved még a Toro Rosso is, miközben a Red Bull, a Mercedes, a McLaren és a Sauber profitált a módosításból.

„A Ferrari és mi képesek voltunk arra, hogy a 2013-as abroncsokkal is extrém kasztnibeállításokat és guminyomást alkalmazzunk anélkül, hogy a gumik megszenvedték volna ezt. A többiek képtelenek voltak erre” – mondta Andy Green, a Force India technikai igazgatója az Auto Motor und Sport című német szaklapnak nyilatkozva.

„A Red Bull és a Mercedes jó kis lobbitevékenységet folytatott. Nagyon igazságtalan, ami történt. Ugyanolyan lehetőségeik voltak arra, hogy megfelelő autót építsenek a 2013-as abroncsokhoz, mint nekünk. Ha nem sikerült, az az ő problémájuk.”

A merevebb gumiszerkezet miatt a Force India és a Ferrari autói túlkormányzottá válnak a gyors kanyarokban, miközben a riválisok versenygépeinek kedvezett ez a módosítás.

„Egyszerűen túlkormányzottak vagyunk a tempósabb kanyarokban” – mondta Green. „A teljes hátsó aerodinamika nem passzol már, mivel a gumik kevésbé deformálódnak. Emiatt pedig megváltozott az autó hátuljának aszfalttól való távolsága. Az autó fejlesztésével már leálltunk, így a hasmagasság, valamint a felfüggesztés beállításainak megváltoztatásával tudunk reagálni.”

 

Kapcsolódó cikkek

Vettel a leggyorsabb az első barcelonai tesztnapon

A Ferrari német versenyzője, Sebastian Vettel volt a leggyorsabb a Forma-1-es csapatok barcelonai tesztjének nyitónapján. Kimi Räikkönen számára nem indult könnyen a nap, ám végül produktív napot zárt a katalán fővárosban.

F1-es teszt: Vettel a leggyorsabb délelőtt

Hétfőn megkezdték a tesztelést a Forma-1 csapatai Barcelonában – a Ferrari számára jól indult a nap, Kimi Räikkönen azonban az Alfa Romeóval már pár perc után a sóderágyba csúszott.

Az F1-es csapatok barcelonai tesztbeosztása

Hétfőn hivatalosan is megkezdik a felkészülést a 2019-es Forma-1-es idényre a királykategória csapatai. Barcelonában tesztel a száguldó cirkusz mezőnye!

Riportfilm: A Ferrari 2019-es autójának bemutatója

Pénteken egy lenyűgöző prezentáció keretében mutatta be új autóját a Ferrari Forma-1-es csapata. Az SF90-es modellel idén Sebastian Vettel és Charles Leclerc szállhat harcba. A bemutatóról exkluzív riportfilmet készített az F1VILÁG.HU.

Friss hírek