Állórajttal indulnak újra a versenyek jövőre

2015-től állórajtokkal folytatják a versenyeket a Forma-1-ben a biztonsági autós fázisok után – döntött a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Motorsport Világtanácsa (WMSC) csütörtökön.


2015-től állórajtokkal folytatják a versenyeket a Forma-1-ben a biztonsági autós fázisok után – döntött a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Motorsport Világtanácsa (WMSC) csütörtökön.

A szervezet tegnapi ülésén számos új szabályt ratifikált a jövő évre, köztük az egyik legjelentősebb változtatást is, melyről nemrég egyeztek meg a csapatok.

Ennek értelmében a biztonsági autós periódusokat követően jövőre már nem repülőrajttal folytatódnak a versenyek, hanem a mezőnynek újra fel kell sorakoznia a rajtrácsra, és a piros lámpák kialvására kell elrajtolniuk a versenyzőknek.

A WMSC elfogadta azt a javaslatot is, miszerint változtatnak a technikai szabályzaton annak érdekében, hogy az idei évben látott csúnya orrkúpokat száműzzék.

A sportág látványosabbá tétele érdekében jövőre a versenyautók aljára titániumlapot szerelnek majd fel, mely az aszfalttal érintkezve szikrát szór – ahogy azt láthattuk az Osztrák Nagydíj hétvégéjén Nico Rosberg és Kimi Räikkönen esetében is, az ő autóikon próbálták ugyanis ki a megoldást Spielbergben.

Jönnek a szikrázó versenyayutók

Természetesen ismét napirendi pont volt a költségcsökkentés: ennek elősegítése érdekében további szigorítások lesznek a szélcsatorna, valamint a CFD-technológia használatára vonatkozóan, de tovább csökkentik a szezon közben felhasználható erőforrások számát (ötről négyre, feltéve, ha maximum 20 versenyből áll a bajnokság).

Az FIA megerősítette azt is, az előszezoni teszteket jövőre kizárólag Európában tartják, ám 2015-ben már nem három, hanem csak két, egyenként négynapos gyakorlást bonyolítanak le.

Az idényközi tesztek menetrendje is változik: idén négy, egyenként kétnapos teszt engedélyezett előre meghatározott nagydíjhétvégék után, jövőre ez kettőre csökken, a tesztek felén pedig a csapatoknak kötelezően ifjú, rutintalan tehetségeket kell autóba ültetniük.

A gumimelegítő paplanok 2015-re tervezett betiltását végül elutasították, ám a szabályalkotók a jövőben felülvizsgálják majd, hogy megoldható-e a kerekek, illetve az abroncsok méretének növelése.

Változnak a parc ferme szabályai is

A parc fermére vonatkozó szabályokat is kiterjesztették 2015-re: a versenyautókra jövőre már a harmadik szabadedzéstől kezdődően vonatkoznak a parc fermé szabályai, mint ahogy a pénteki „kijárási tilalom” is hatról hét órára emelkedett, 2016-ban pedig nyolcra fog.

pp_gemius_hit('Aurgi_e7YvPTGxeFO8vlnqSc71yG41rhwqueMi4R8QT.b7');

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

OSRAM

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!