Verstappen vs. Ocon

Alonso fölényes győzelmet aratott Kínában

Fernando Alonso magabiztos győzelmet aratott a Kínában, melynek utolsó körei voltak a legizgalmasabbak, mikor Vettel megérkezett Hamilton mögé, aki végül megtartotta harmadik helyét Räikkönen mögött.


Fernando Alonso magabiztos győzelmet aratott a Kínában, melynek utolsó körei voltak a legizgalmasabbak, mikor Vettel megérkezett Hamilton mögé, aki végül megtartotta harmadik helyét Räikkönen mögött.

A pole pozíciós Lewis Hamilton jól lőtt ki a rajtnál, és megtartotta első helyét. Mögötte a Ferrarik is remekeltek, Fernando Alonso és Felipe Massa felzárkózott a Mercedes mögé. Kimi Räikkönen két helyet is vesztett, de Nico Rosberg is visszaesett kicsit az élmezőnyben.

Alonso keményen tapadt Hamiltonra, és a 4. kör végén a célegyenesben ő és csapattársa is elment Hamilton mellett, a spanyol balról, Massa jobbról előzött.

Az időmérős incidens (autójából kifogyott az üzemanyag) miatt a bokszból rajtoló Mark Webber rögtön az első kör végén közepes keverékekre váltott. A taktikai húzás be is jött, az ausztrál a középmezőnybe került jó 10 kör után, de itt egy elmért féktáv után nekiment Jean-Eric Vergne Toro Rossójának, és a bokszlátogatásnál rosszul rögzítették jobb hátsó kerekét. Az ausztrál versenyének ezzel lőttek is, és csigatempóban még megpróbált visszamenni a bokszba, de a kerék elszabadult. Ez veszélyes szituáció volt, többek is közvetlenül a guruló abroncs mellett haladtak el, nem lenne meglepő, ha a Red Bull utólag büntetést kapna emiatt.

Közben az élen a keményebb gumikon rajtoló hármas, Nico Hülkenberg, Sebastian Vettel és Jenson Button haladt. A 14. kör végén Hülkenberg és Vettel együtt állt ki kerékcserére, és mivel a Red Bull sokkal gyorsabban dolgozott, így a két német helyet cserélt.

Webberék koccanása mellett Sergio Perez és Kimi Räikkönen is hajmeresztő jelenetet produkált: a fiatal mexikói nem hagyott elég helyet a Lotust vezető finn pilótának, aki így megcsúszott a füvőn, de szerencsére még meg tudta fogni az autót. A két kocsi így is összeért, és Räikkönen orrkúpja megsérült kicsit, de mindketten folytathatták.

Az eltérő taktikák miatt több előzést is bemutattak a pilóták, a frissebb gumikon lévők viszonylag könnyedén előzgették az előttük a régebbi gumikon haladókat. A szerepek folyton cserélődtek attól függően, hogy ki milyen állapotú gumikon haladt.

Alonso így előzte meg Buttont, majd Vettelt is, és ezzel ő állt az élre. Mögötte bő 10 másodperccel lemaradva Hamilton és Räikkönen haladt. A finn a pályán nem, de egy előbbre hozott kerékcserének köszönhetően a bokszban meg tudta előzni Hamiltont, és bár Vettel és Button mögé állt vissza, de rájuk a fordított taktika miatt még szintén várt egy kerékcsere, vagyis a Lotus valójában a második helyen haladt.

A Ferrari spanyol világbajnoka harmadik és egyben utolsó kerékcseréjét követően ismét megelőzte Vettelt, és visszaállt az élre. Első helye nem forgott veszélyben (csapata próbálta visszafogni, előnye így is nőtt), Räikkönen bő 8 másodpercre volt tőle, és a finn inkább a mögötte érkező Hamiltonra figyelt.

Button mindenkinél egyel kevesebb bokszkiállással oldotta meg az 56 körös futamot. Az utolsó hat körre tette fel a lágy gumikat, és ezzel pokolian gyors volt, Massát fél kör alatt utolérte és könnyedén megelőzte, így már hatodik volt.

Vettel a második helyről állt ki kerékcserére, öt kör volt vissza ekkor. Neki Hamilton, vagyis a harmadik hely volt belátható közelségben, de ahhoz, hogy ledolgozza a bő 10 másodperces különbséget, időmérős körökre volt szüksége. Vettel megtette a magáét, pokoli tempóval utolérte Hamiltont, és ha van még egy kör, akkor biztosan megelőzte volna a Mercedest. Viszont a futamot 56 kör után leintették, így Hamiltoné lett a harmadik hely, Vettelnek be kellett érnie a negyedik pozícióval.

Alonso kényelmes helyzetben volt az élen, és magabiztos győzelmet aratott. A Ferrarinak ez volt az idei első sikere, és a harmadik futamon a harmadik különböző győztesét avatta az idei Forma-1-es világbajnoki sorozat. A spanyol mögött Räikkönen lett a második.

Ötödikként Button ért célba, miután Paul di Resta a hajrában még kiállt előle egy kerékcserére. A Force India skótja így is pontszerző lett, nyolcadikként intették le. Előtte végzett még Massa és a Toro Rossóval remek hétvégét záró Daniel Ricciardo is. Romain Grosjean és Nico Hülkenberg szerzett még pontot Kínában.

Webberen kívül nem jutott el a célig a versenyt a bokszban befejező Nico Rosberg sem, valamint a verseny elején összekoccanó Adrian Sutil (Force India) és Esteban Gutierrez (Sauber). Az esetnél a sauberes újonc volt a vétkes, elmérte az egyik féktávot és belecsúszott az előtte haladó Sutilba.

A 2013-as szezon szünet nélkül folytatódik, jövő hétvégén Bahreinben csap össze a mezőny.

 

Kapcsolódó cikkek

Alonso: Van egy tanácsom Mick Schumachernek

Fernando Alonso szerint Mick Schumachernek nincs könnyű dolga édesapja, Michael Schumacher Forma-1-ben elért eredményei miatt, éppen ezért sok tapasztalatot kell gyűjtenie karrierje kezdetén. Mick Schumacher

Alonso megnyerte a daytonai 24 órást is!

Szenzációs győzelmet aratott a daytonai 24 órás versenyen a kétszeres Forma-1-es világbajnok Fernando Alonso csapattársaival, Kamui Kobayashival, Jordn Taylorral és Renger van der Zandéval.

Az F1 egy második versenyt is szeretne Kínában

A Forma-1 globális szponzorációért felelős főnöke, Murray Barnett a minap egy interjúban úgy fogalmazott, „imádnák”, ha lehetne egy második versenyük is Kínában.

Friss hírek