Alonso kikéri magának, és nem kér a vádaskodásból

Fernando Alonso és a Renault teljes vezetése felháborodott azokon az alaptalan spekulációkon, melyek szerint a spanyol versenyző szándékosan fékezett be egykori csapattársa, Lewis Hamilton előtt a Bahreini Nagydíjon.

Fernando Alonso és a Renault teljes vezetése felháborodott azokon az alaptalan spekulációkon, melyek szerint a spanyol versenyző szándékosan fékezett be egykori csapattársa, Lewis Hamilton előtt a Bahreini Nagydíjon.

Azt követően, hogy borzalmasan gyengén kapta el a rajtot és már az elején visszacsúszott a tizedik pozícióba, Hamilton hátulról telibe találta egykori csapattársa, Fernando Alonso Renault-ját, melyet a McLaren első vezetőszárnya bánt.

Sokan azt gondolják, hogy a spanyol világbajnok szándékosan emelte le a lábát a gázpedálról, és ennek köszönhető, hogy Hamilton hátulról belészállt.

Alonso azonban elmondta, fogalma nincs arról, miért hajtott neki Hamilton, azt pedig határozottan cáfolta, hogy bármiféle piszkos taktikát alkalmazott volna egykori csapattársa ellen, akivel – mint köztudott – nem igen jött ki a tavalyi évben.

“Úgy gondolom, hogy nagyon közel voltunk egymáshoz, és biztosan nem érzékelte, hogy ennyire kevés a hely közöttünk” – mondta Alonso. “Átugratott a hátsó szárnyamon. Biztos vagyok benne, hogy túlságosan gyorsan akart visszatérni a mezőny élére, így az átlagosnál nagyobb kockázatot vállalt, aminek ez lett az eredménye.”

Arra a kérdésre, hogy mit szól ahhoz, hogy egyesek őt tartják a felelősnek az ütközésért, a kétszeres világbajnok a következőket felelte: “Nos, Pat Symonds [Renault főmérnöke] közölte velem először ezeket a híreszteléseket, és ki is nyomtatta az adatokat, hogy mindenki láthassa azokat. Teljességgel felháborító, de mit tehetek?”

A Renault által közzétett adatok tanúsága szerint Alonso teljesen nyomva tartotta a gázpedált a kanyar kijáratánál, és nem lépett a fékre, így teljesen átlagosan viselkedett a kérdéses incidens alatt.

Symonds azonnal védelmébe vette Alonsót, és elmondta, versenyzőjük semmi olyat nem tett, amivel hozzájárult volna az ütközés bekövetkezéséhez.

“Fernando a kanyarból kijőve folyamatosan gyorsított” – magyarázta a szakember. “Az ötödik sebességi fokozatig jutott, 227 km/h volt a sebessége, teljesen nyomva tartotta a gázpedált, és nem lépett a fékre. A gyorsulásmérőn is jól látható az ütközés ereje. Hátulról kapott egy ütést.”

“Éppen ezért kijelenthetem, hogy Fernandónak semmi köze nincs az incidenshez, jóllehet sokan azt gondolják, ez nem így van. Annyit azért hozzá kell tennünk, hogy nem sikerült túl jól az egyenes szakaszunk, nem volt meg a megfelelő tapadásunk, motorerőnk, és nyomatékunk.”

Arra a kérdésre, hogy néhány szakértő szerint Alonso szándékosan fékezett be Hamilton előtt, Symonds a következőket mondta: “Nos, ezek nem olyan nagy szakértők, mint amilyennek gondolják magukat. Nálunk vannak az adatok, és ezek a mérvadóak. Nem mutatnak semmi rendelleneset. Ahhoz, hogy ezt lássa valaki, nem kell nagy szakértelem.”

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!