Hírek

Alonso könnyedén nyerte hazai futamát

A ferraris Alonso idei második sikerét hozta a Spanyol Nagydíj. A gumikkal kíméletesen bánó Lotusszal Räikkönen 2. lett, Massa állhatott még dobogóra. Az első sorból rajtoló Mercedesek nagyon visszaestek.


A ferraris Alonso idei második sikerét hozta a Spanyol Nagydíj. A gumikkal kíméletesen bánó Lotusszal Räikkönen 2. lett, Massa állhatott még dobogóra. Az első sorból rajtoló Mercedesek nagyon visszaestek.

A rajtnál első ránézésre mindkét Mercedes jól lőtt ki, viszont az első kanyarban a külső íven Sebastian Vettel megelőzte Lewis Hamiltont, és rátapadt a pole pozíciós Nico Rosbergre. Hamiltont Fernando Alonso is megelőzte az első körben.

A kvalifikáció után a kilencedik helyre visszasorolt Felipe Massa az első körben lenullázta büntetését (Mark Webber időmérős feltartása miatt három hellyel hátrébb sorolták), és hatodikként autózott.

A hetedik körben Kimi Räikkönen is megelőzte Hamiltont, aki tehát a második helyről szép lassan az ötödikre esett vissza, sőt, egy körrel később Massa is elment mellette. Közben Rosberg még mindig az első helyen haladt, Vettellel a nyakán.

A nyolcadik körben megkezdődtek a kerékcserék, így alaposan összekuszálódott a sorrend. A 10. kör végén az éllovas trió (Rosberg, Vettel, Räikkönen) is kiállt, és ugyanebben a sorrendben is hajtottak vissza a pályára, ahol a korábban szervizelő Alonso beférkőzött Vettel elé, míg Massa Räikkönent előzte meg ugyanígy. Alonso nem sokat várt, a célegyenes végén megelőzte Rosberget, akit Vettel és Massa is maga mögé utasított még ugyanebben a körben. Räikkönen ugyanakkor kissé beragadt a német mögé, így egy picit leszakadt a dobogósokról, de végül ő is elment a Mercedes mellett.

Az élen Alonso biztonságos előnyt autózott ki magának, míg mögötte Vettelre sem jelentett veszélyt Massa, akit Räikkönen is utolért, miután teljesen elkoptak a hátsó abroncsai. A brazil a 21. körben már másodszorra járt a bokszban, a hetedik helyre állt vissza. A következő körben Alonso is kiállt, ő átmenetileg negyedikként folytathatta. A két Ferrari megelőzte Rosberget, úgy, hogy a német még csak egyszer volt kinn kerékcserén.

Vettel a 24. körben állt ki másodszorra, így Räikkönen vette át az első helyet. A Lotus a 26. kör végén hívta ki másodszor a finnt, aki a negyedik helyre állhatott vissza. Az eddigi tendenciát látva a négy kerékcserés taktika is esélyes volt a 66 körös futamon, ehhez képest a Lotus mintha ismét azzal próbált volna meg trükközni, hogy egy kiállást megspórolnak.

A 33. körben Räikkönen is megelőzte Vettelt, és üldözőbe vette a két Ferrarit. A Lotuson a lágyabb gumik voltak, így gyorsabb tudott lenni, mint közvetlen riválisai. A 37. körben Alonso, majd rögtön utána ugyanebben a körben Massa is a közepes gumikra váltott, így biztosra vehető volt, hogy ők még jönnek egy negyedik kerékcserére is.

Räikkönen első helye tiszavirág életű volt, két kör után Alonso visszaállt az élre. Innentől a finn gumikímélő üzemmódba kapcsolt, így Massa folyamatosan faragta vele szembeni hátrányát. 20 körrel a vége előtt a finn kemény gumikra váltott, ezekkel kellett teljesítenie az utolsó etapot. Alonso ellen már nem volt esélye, de Massára és így a második helyre még komoly veszélyt jelentett, hiszen a brazilra (Alonsóval és a negyedik Vettellel egyetemben) várt még egy csere.

Erre Alonso a 49. kör után kerített sort, simán visszaállt az első helyre, akkora volt előtte az előnye. Massa és Vettel a negyedik cseréje után a 3. és 4. helyre állt vissza. Akkora volt a lemaradásuk, hogy a hajrában már nem volt esélyük a javításra.

A Mercedes a parádés szombat után pocsék vasárnapot zárt, Rosberget és Hamiltont folyamatosan arra utasították a bokszból, hogy kímélniük kell a folyamatosan túlmelegedő, és így nagyon kopó abroncsokat. Így nagyon nehéz autóversenyezni, és valamit sürgősen ki kell találnia a Mercedes szakembereinek erre a problémára.

A hajrára az élmezőnyben állandósult a sorrend, Alonso kényelmes előnnyel vezetett, míg Massa hiába üldözte Räikkönent, nem tudott jelentősen faragni lemaradásából. Ugyanígy Vettelnek sem volt esélye arra, hogy megvívjon a brazillal a harmadik helyért.

A hajrában már semmi nem változott az élen, Alonso magabiztos győzelmet aratott (ez volt idei második sikere) Räikkönen és a másik Ferrarit vezető Felipe Massa előtt. A brazil idén először állhatott fel a dobogóra.

Vettelnek ezúttal egy negyedik hellyel kellett beérnie, de összetettben továbbra is ő vezet, igaz, előnye négy pontra olvadt Räikkönen előtt. A Másik Red Bullt Mark Webber az ötödik helyen vitte célba.

Rosberg a hajrában egy bokszkiállást még megspórolt a Mercedesszel, így hatodik lett, ami a pole pozícióból rajtolva nem éppen fényes eredmény. Paul di Resta hetedik lett a Force Indiával, megelőzve a két McLarent, akik a hajrában utolérték egymást, de a legutóbbi futammal ellentétben ezúttal Sergio Perez már nem kezdte el támadni Jenson Buttont. Az utolsó pontszerző helyen Daniel Ricciardót intették le.

Hamilton végül összesen 10 helyet hátracsúszva tizenkettedik lett, meglepő módon Sauberekkel, Willaimsekkel csatázott, időnként ráadásul sikertelenül.

A Forma-1-es világbajnokság 2013-as idényének hatodik futamát két hét múlva Monacóban rendezik.

Szólj hozzá!