Alonso: Muszáj javítanunk az időmérőn

Fernando Alonso, a Ferrari kétszeres világbajnoka úgy véli, ha még idén futamgyőzelmet akarnak szerezni, muszáj javítaniuk időmérős teljesítményükön, ez ugyanis elengedhetetlen ahhoz, hogy jó esélyekkel vágjanak neki a hátralévő versenyeknek.


Fernando Alonso, a Ferrari kétszeres világbajnoka úgy véli, ha még idén futamgyőzelmet akarnak szerezni, muszáj javítaniuk időmérős teljesítményükön, ez ugyanis elengedhetetlen ahhoz, hogy jó esélyekkel vágjanak neki a hátralévő versenyeknek.

A spanyol versenytempója Koreában is erősnek bizonyult, a dobogóra azonban nem volt esélye, miután az időmérőn csak a hatodik rajthelyet szerezte meg, ráadásul a futam első szakaszában sokat küszködött Ferrarijával.

A verseny után Alonso úgy nyilatkozott, tovább kell folytatniuk a kemény munkát, és főként az időmérőkön kell javulást elérniük, egy körön ugyanis nem elég versenyképesek.

„A verseny végén megvolt a tempónk, ez igaz, a lágy gumikon elég gyorsak voltunk” – fogalmazott a kétszeres világbajnok.

„A futam első fázisában szintén a maximumon voltam, szóval kétlem, hogy tiszta pályán jobbak tudtunk volna lenni ennél. Mindez a rossz időmérő következménye. Olyasvalamit tapasztaltunk ismét, mint általában vasárnaponként: magyarán, hogy jobb a tempónk, mint szombaton, viszont azért, mert gyengék vagyunk az időmérőn, abban a helyzetben találjuk magunkat, hogy utolérjük a vezető csoportot, de akkorra már túl késő.”

„Javítanunk kell a nyers szombati tempónkon, egy kicsit előkelőbb helyről kell rajtolnunk. A vasárnapi tempónk – bármilyen okból kifolyólag – hasonló, mint az övüké (Red Bull, McLaren). Hétvégén is bebizonyosodott, hogy szombaton szenvedünk egy kicsit, vasárnapra viszont a dolgok feljavulnak.”

Alonso elismerte, szerencsés volt, amikor a Renault versenyzője, Vitaly Petrov nekiütközött Michael Schumacher autójának, hiszen ő is könnyen belekeveredhetett volna a balesetbe.

„A bokszból jöttünk éppen kifelé, miközben jött egy csoportnyi autó, és elég nehéz volt a bokszkijárat. Mindannyian nagyon közel voltunk egymáshoz a DRS mérési pontnál, Vitaly és én is használhattam a rendszert.”

„Ő kihasználta a szélárnyékomat és megelőzött, aztán én is bebújtam az ő szélárnyékába, és gyakorlatilag 30 km/h-val gyorsabban érkeztünk meg, mint mindenki más! Mindketten túl későn fékeztünk. Szerencsém volt a bukótérrel, neki viszont nem, mivel ott volt Michael [Schumacher]. Egyik autó majdnem nekem ütközött, de az utolsó pillanatban észleltem, így sikerült elkerülni a balesetet.”

A spanyol versenyző a futam második felében keményen küzdött azért, hogy utolérje az előtte autózókat, végül azonban a csapatrádión azt üzente mérnökének, feladja.

„20 kört tettem meg úgy, mintha időmérő lett volna, hogy befogjam az előttem autózókat. Két körrel a leintés előtt majdnem összetörtem az autót az utolsó kanyarban. Megkérdeztem a csapatot, mennyi van még hátra, ők pedig mondták, hogy két kör. Mondtam nekik, hogy nem tudom ezt megcsinálni, szóval elég volt mára.”

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!