Alonso: Muszáj lesz előrelépnünk Barcelonában

A Ferrari alakulatának muszáj építenie a jövő hétvégi Spanyol Nagydíjon az ezen a héten lezajlott mugellói tesztre – állítja a kétszeres világbajnok Fernando Alonso, aki biztos benne, nehéz dolguk lesz, riválisaik is keményen dolgoznak ugyanis azon, hogy javítsanak versenygépeiken.


A Ferrari alakulatának muszáj építenie a jövő hétvégi Spanyol Nagydíjon az ezen a héten lezajlott mugellói tesztre – állítja a kétszeres világbajnok Fernando Alonso, aki biztos benne, nehéz dolguk lesz, riválisaik is keményen dolgoznak ugyanis azon, hogy javítsanak versenygépeiken.

A maranellói gárda az olaszországi teszteken pályára vitte első komolyabb fejlesztési csomagját, melytől a csapat azt várja, sikerül csökkenteni a lemaradást az élmezőny csapataival szemben.

Alonso elárulta, még túl korai megmondani, milyen formában lesznek majd a jövő hétvégi Spanyol Nagydíjon, az azonban biztos, hogy azonnal fejlődniük kell, ha harcban akarnak lenni a legjobb helyekért.

„Megpróbáljuk csökkenteni a lemaradást az élmenőkhöz képest, mert átlagosan 8-9 tized volt a hátrányunk velük szemben az első négy versenyen a Q1 és a Q3 között” – mondta Alonso.

„Azonnal le kell csökkentenünk ezt, ha pontokért, és a bajnokságért akarunk harcolni.”

„Barcelonában meg kell tennünk az első lépést. Tudjuk, hogy nincs varázsgomb, mellyel pole pozícióba hozhatjuk magunkat, hiszen mindenki más javítani fog autóján. De le kell csökkentenünk ezt a hátrányt.”

„Barcelonában tehát szükségünk lesz az első lépésre, Kanadában a másodikra, Valenciában pedig a harmadikra – ahhoz, hogy közel kerüljünk hozzájuk. De a barcelonai lesz a legfontosabb lépés, melyet meg kell tenni. Egyszerűen muszáj. Nem a Q3-ba kerülésért kell küzdenünk, ha a bajnoki elsőségért akarunk harcolni.”

A kétszeres világbajnok a mugellói zárónapon egy új kipufogórendszert is pályára vitt az F2012-essel, ám nem tulajdonított komoly jelentőséget az új fejlesztésnek, elmondása szerint ugyanis vannak fontosabb területei az autónak.

„Teljesítmény tekintetében semmi meglepő. Kipróbáltunk különböző kipufogó-konfigurációkat, minden nap más megoldás volt, és más elemek voltak az autón. Azt gondolom, csupán megerősítést nyertek az elképzeléseink, és tudjuk, mit vigyünk a következő versenyekre, illetve, hogy merre haladjunk tovább a fejlesztésekkel.”

„Idén nem olyan fontos, milyen pozíciót választasz a kipufogót tekintve, vagy, hogy miképp kezeled ezt a pozíciót. Láthattuk Ausztráliában, hogy az egyik leggyorsabb autónak, a McLarennek oldalt kivezetett kipufogója volt, Kínában a két Red Bull különféle konfigurációval versenyzett, Bahreinben pedig a Red Bullnak laterális megoldása volt, mégis a leggyorsabb autó a Lotus volt, ami egy egyenes konfigurációval rendelkezik.”

„Vannak komolyabb területek az autón, ahol javulnunk kell, és meg is próbálunk javulni.”

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
pp_gemius_hit('Aurgi_e7YvPTGxeFO8vlnqSc71yG41rhwqueMi4R8QT.b7');

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!