Alonso vakon bízott a Renault-ban

Fernando Alonso elmondta, hogy abszolút megbízott csapatában, és fel sem merült benne, hogy miért választottak egy kissé szokatlan versenystratégiát számára, amit inkább agresszívnek, mintsem gyanúsnak tartott tavaly Szingapúrban.

Fernando Alonso elmondta, hogy abszolút megbízott csapatában, és fel sem merült benne, hogy miért választottak egy kissé szokatlan versenystratégiát számára, amit inkább agresszívnek, mintsem gyanúsnak tartott tavaly Szingapúrban.

A kétszeres világbajnokot az utolsó pillanatban idézték be a Motorsport Világtanács hétfői ülésére, aminek az volt az egyik fő oka, hogy többekben felmerült, hogy elég tapasztalattal rendelkezik ahhoz, hogy szokatlan stratégiája láttán, igenis tudnia kellett a Renault piszkos tervéről.

Alonso az időmérőn egy technikai probléma miatt csak a 15. helyre kvalifikálta magát, ám érdekes módon csak 14 körre tankolták meg autóját, és végül a tervezettnél két körrel korábban kiintették a boxba.

Ezzel pedig hatalmas előnybe került, hiszen csapattársa, Nelsinho Piquet 14. körben történt – előre eltervezett – balesete miatt pályára gördült a biztonsági autó, így az utolsó helyekről az élre ugrott, és végül meg is nyerte a futamot.

Alonso azonban a hétfői meghallgatáson elmondta, hogy semmi furcsát nem látott abban, hogy csapata egy rövid első etapos stratégiával küldte a rajtrácsra, és nem is volt oka azt feltételezni, hogy ez jelenthet valamit.

“Semmit nem tudtam a balesetről” – mondta az érintett, mikor az FIA elnöke, Max Mosley erről kérdezte. “Ami a stratégiát illeti, teljes mértékben hiszek és megbízom a mérnökökben, akik rengeteg időt töltenek a számítógépes szimulációk kielemzésével, ami megmondja, hogy melyik körben a legideálisabb betervezni a kiállást.”

“Néha ez rövid etapot, néha pedig hosszú etapot jelent, azonban teljes mértékben megbízom bennük. Ebben az esetben sem volt ez másképp. Megbíztam bennük azzal kapcsolatban, hogy melyik körben álljak ki, és minden tőlem telhetőt megtettem, mint versenyző.”

Arra a kérdésre, hogy nem vonta-e kérdőre a csapatot, hogy miért hívják ki ilyen korán első kiállására, Alonso a következőket válaszolta Mosley-nak: “Nem igazán, mivel problémánk volt az üzemanyagpumpával az időmérőn. A 15. helyre kvalifikáltam magam, többé-kevésbé jó volt a teljesítményem, és egy kiváló autóban ültem.”

“Tudjuk, hogy ha nagyjából azonos taktikán vagy, mint a körülötted lévők, akkor nagyon nehéz megelőzni őket, különösen egy utcai pályán. Szóval a csapat egy olyan stratégiát választott, ami más. Emiatt egyáltalán nem aggódtam. Egy agresszív stratégián voltam, azonban készen álltam rá.”

A csapat egykori főmérnöke, Pat Symonds – akitől állítólag származott az ötlet, amiért öt évre eltiltották a motorsporttól – a Motorsport Világtanácsnak írt levelében maga is védelmébe vette Alonsót, aki elmondása szerint valóban nem tudott és nem is tudhatott a tervről.

A szakember szerint ugyanis egyáltalán nem volt szokatlan a stratégia, számos más esetben is hasonlóan járnak el, nem csak ők, hanem mások is. Példaként kiemelte Lewis Hamilton idei szezonnyitón alkalmazott stratégiáját, mikor a mezőny végéről indulva, már a futam 11. körében kiállt tankolni.

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

OSRAM

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
pp_gemius_hit('Aurgi_e7YvPTGxeFO8vlnqSc71yG41rhwqueMi4R8QT.b7');

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!