Áttervezi kerékkulcsait a Red Bull csapata - F1VILÁG.HU

Áttervezi kerékkulcsait a Red Bull csapata

HIRDETÉS

Azonnali változtatásokat eszközöl légpisztolyain és kerékcsere-procedúráiban a Red Bull Racing Forma-1-es csapata annak érdekében, hogy megakadályozza a Német Nagydíjon látottakhoz hasonló kerékleválásokat.


Azonnali változtatásokat eszközöl légpisztolyain és kerékcsere-procedúráiban a Red Bull Racing Forma-1-es csapata annak érdekében, hogy megakadályozza a Német Nagydíjon látottakhoz hasonló kerékleválásokat.

A Formula One Management (FOM) kameramanja, Paul Allen kulcscsont- és bordatörést szenvedett amiatt, hogy Mark Webber versenyautójának jobb hátsó kerekét nem rögzítették megfelelően a Red Bull szerelői a Nürburgringen, és az eltalálta a szakembert.

Az incidens következtében a FOM és a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) azonnali biztonsági intézkedéseket hozott, így a Magyar Nagydíjtól kezdődően már nem forgathatnak televíziós stábok a bokszutcában, valamint csökkentették a bokszutcai sebességhatárt, és a bokszban dolgozóknak kötelezően védőfelszerelést kell viselniük.

A történteket természetesen a Red Bull Racing is alaposan kivizsgálta, és annak érdekében, hogy a jövőben ne fordulhasson elő hasonló, azonnali intézkedéseket hoz.

Történt ugyanis, hogy a jobb hátsó kerékanyát nem sikerült megfelelően rögzíteni, ezért a felelős szakember úgy döntött, eltávolítja azt, és egy másikkal rögzíti magát a kereket.

Miután azonban a kerékpisztolyon átkapcsolta forgásirányt, a nyomaték sokkal magasabb volt, mint korábban, minek következtében a légkulcs kicsúszott a kezéből, ahogy eltávolította a kerékanyát.

Emiatt hüvelykujjával véletlenül megnyomta azt a gombot, mely jelzi az autót felemelő szakembereknek, hogy a kerék rögzítve van, az autó pedig készen áll a távozásra. Ekkor a kerékanya teljesen le volt tekerve, szóval az autó távozásakor semmi sem rögzítette a jobb hátsó kereket, ami ennek következtében le is vált.

A Milton Keynes-i alakulat mindent megtesz azért, hogy megakadályozza a látott probléma megismétlődését, éppen ezért felülvizsgálja a kerékpisztolyok tervezését, hogyha az esetleg kicsúszik a szerelő kezéből, akkor ujjai ne a fent említett gombra csússzanak.

A Red Bull emellett a továbbiakban úgy hangolja be rendszerét a bokszban, hogy az kizárólag akkor küldjön jelet, ha az összes kereket megfelelően rögzítették. A csapat továbbá azt is megpróbálja megoldani, hogy lecsavaró üzemmódban a kerékpisztoly ne tudjon jelet küldeni.

Hirdetés

Az osztrák istálló több mint egy éve használja már jelenlegi bokszutcai rendszerét, a gárdánál pedig úgy vélik, az, hogy négy, egymástól független jel dönt arról, hogy az autó kiengedhető-e, még mindig biztonságosabb, mintha csak egy emberre hagyatkoznának.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!