Az egyensúlyhiány a legnagyobb baj a Forma-1-ben - F1VILÁG.HU

Az egyensúlyhiány a legnagyobb baj a Forma-1-ben

HIRDETÉS

A Force India Forma-1-es csapatát tulajdonló Vijay Mallya elárulta, hallani sem akar arról, hogy 2015-ben három autót indítsanak a királykategória alakulatai.


A Force India Forma-1-es csapatát tulajdonló Vijay Mallya elárulta, hallani sem akar arról, hogy 2015-ben három autót indítsanak a királykategória alakulatai.

Bernie Ecclestone, a Forma-1 kereskedelmi jogainak birtokosa nemrég elárulta, fennáll a lehetősége annak, hogy néhány anyagi problémákkal küzdő alakulat jövőre nem tud részt venni a bajnokságban, így a megfelelő létszám érdekében a csapatok három autót indíthatnak majd.

A pletykák szerint a Force India sincs stabil anyagi helyzetben, idén mégis rendkívül versenyképesnek mutatkozik – a konstruktőrök versenyében jelenleg megelőzi a jóval több pénzből gazdálkodó McLarent.

Vijay Mallya, a gárda tulajdonosa szerint egyszerűen meg lehetne oldani a küszködő csapatok problémáját – megfelelő módon kellene felosztani a televíziós közvetítésekből befolyó összegeket.

„Tudom, hogy szóba kerül minden versenyhétvégén, minden adandó alkalommal, hogy bizonyos csapatok képesek-e túlélni, vagy sem. Miért van ez a bizonytalanság? Az egyensúlyhiány és a bevételek megosztását illető irracionalitás miatt” – mondta a Force India tulajdonosa.

„A nagycsapatok komoly szeletet kapnak a bevételekből, ennek eredményeképp pedig a kiscsapatoknak kevesebb jut. Emiatt vannak ezek a spekulációk. Egy sokkal racionálisabb formulát kellene kidolgozni, mely megadja minden résztvevőnek a lehetőséget arra, hogy ne csak túléljen, hanem versenyképes legyen, és izgalmasabbá tegye a Forma-1-es küzdelmeket.”

Mallya elárulta, ahhoz, hogy jövőre három autót indítsanak, jóval több pénzre lenne szükségük – ezt pedig a Forma-1 jogtulajdonosaitól próbálják majd meg bevasalni, ha valóban érvényesül az Ecclestone által vizionált forgatókönyv.

„Kártérítést fogunk követelni, ha építenünk kell egy harmadik autót is – ingyen biztosan nem csináljuk. Meggyőződésem, hogy a kereskedelmi jogok birtokosa pontosan tudja, hogy az életképességre kell törekedni gazdaságilag. De idén láthatjuk, hogy a Mercedes mindenki előtt jár – az elmúlt pár évben a Red Bull volt ilyen helyzetben. Szóval azt akarjuk, hogy a teljes dobogót egyetlen csapat versenyzői foglalják el? Van ennek értelme?”

„A többi csapat nevében nem beszélhetek – már ami a túlélésüket illeti. De ez a helyzet csak akkor áll majd elő, ha valaki távozik. Máskülönben nem lehet érvényesíteni.”

Hirdetés

Mallya kifejtette, elég csak fellapozni a történelemkönyveket, hogy lássuk, a Forma-1-nek igenis sokat adtak a kiscsapatok.

„A kiscsapatok benne vannak a Forma-1 DNS-ében: elolvassuk a régi könyveket, megnézzük a korabeli felvételeket, és láthatjuk Jack Brabhamet, a régi McLarent, vagy azt, amikor Bernie csapattulajdonos volt, és Frank is működtette a maga Williamsét – ezektől a történetektől libabőrös lesz az ember. Manapság viszont nem a technikai fejlődésről szól a fáma a paddockban, hanem arról, hogy ki éli túl és ki nem.”

„Soha nem beszéltem a racionális pénzelosztásról annak érdekében, hogy biztosítsuk a versenyképességünket. De a saját helyzetünkről beszélhetek: feleannyi pénzt költünk, mégis a McLarennel vagyunk harcban. A Williams feleannyit költ, mégis a Ferrari előtt jár. Szóval soha nem süllyedtem le addig, hogy azt próbáljam meg beadni az embereknek, a Forma-1-es bevételek megosztásával kellene versenyképesebbé tenni a csapatokat.”

„De a túlélésre vonatkozó állandó kérdéseket, majd a három autóról szóló szóbeszédeket be kell szüntetni egyszer és mindenkorra! Ez nem tesz jót a sportnak! A Forma-1 DNS-ében mindig benne voltak a gyári csapatok, és a privát istállók. Egyetlen olyan magánkézben lévő csapatot sem tudok említeni az elmúlt 40 évből, mely többet költött volna egy gyári csapatnál.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!