Az esőgumikon javítanának a Forma-1 világbajnokai

Világbajnok Forma-1-es versenyzők mondják azt, a Pirelli jelenlegi esőgumijainak teljesítményén mihamarabb javítani kellene, balesetveszélyes lehet ugyanis, hogy néhányan csak azért használják inkább az intermediate-abroncsokat a vizes pályán, mert annak teljesítménye sokkal jobb.


Világbajnok Forma-1-es versenyzők mondják azt, a Pirelli jelenlegi esőgumijainak teljesítményén mihamarabb javítani kellene, balesetveszélyes lehet ugyanis, hogy néhányan csak azért használják inkább az intermediate-abroncsokat a vizes pályán, mert annak teljesítménye sokkal jobb.

A változtatás mellett a Red Bull négyszeres világbajnoka, Sebastian Vettel is felszólalt múlt hétvégén, Szocsiban a versenyzői megbeszélésen – tette mindezt a Japánban történtek után, ahol a súlyos balesetet szenvedett Jules Bianchi autóján intermediate-abroncsok voltak fent, miközben néhány riválisa már esőgumikkal rótta a köröket a pályán.

Vettel szerint azért, mert az intermediate-abroncsok teljesítménye sokkal jobb, mint az esőgumiké, a versenyzők inkább azzal szeretnének tovább körözni, holott az időjárási feltételek már indokolttá tennék a váltást.

„Ez kétségkívül egy olyan kérdéskör, amit már elkezdtünk boncolgatni korábban is, nemcsak Japán után” – mondta a német.

„A jelenlegi esőgumik egy nagyon szűk tartományban üzemelnek jól, az intermediate-gumik pedig gyorsabbak. Amint sikerül megszabadulni a vízmennyiségtől, rögtön megpróbáljuk felrakni az intermediate-abroncsokat, több kockázatot vállalunk, pusztán azért, mert ezek a gumik gyorsabbak.”

„Ez pedig olyasvalami, amin dolgozni kell.”

Lewis Hamilton, a Mercedes szintén világbajnok pilótája egyetért versenytársával abban, hogy javítani kell az esőgumikon.

„Nem titok, hogy nem ezek a legjobb esőgumik, melyekkel valaha versenyeztem. Emlékszem például, hogy a Bridgestone termékei nagyon jók voltak” – mondta az angol.

„A slick-gumikon mindig javítanak, de szerintem túl kevés figyelmet fordítanak az esőgumikra. Egy olyan abroncsra van szükség, ami elvezeti a vizet, és nem hajszol bele minket abba, hogy intermediate-ekre váltsunk, mert azok gyorsabbak, noha nem is biztonságos a dolog.”

A Pirelli egyébként az idei szezonra javított esőgumijainak teljesítményén, Paul Hembery, a vállalat motorsport-főnöke pedig úgy véli, először is azt kellene megtudniuk, hogy a versenyirányítás pontosan milyen körülmények között is küldi be a biztonsági autót – csak ez után lehet ugyanis beszélni arról, az esőgumiknak milyen körülményekkel is kell megbirkózniuk.

„Ami egyre nyilvánvalóbbá válik számunkra, az az, hogy még hogyha esőgumikon is körözünk, azt csak nagyon kevés körig tesszük a rossz látási viszonyok miatt” – mondta a szakember.

„Olyan sok vizet szorítunk ki, hogy beküldik a biztonsági autót. Ha tehát egy pálya megköveteli azt, hogy az intermediate-gumikról esőgumikra váltsanak a versenyzők, és csak néhány kör telik el addig, amíg pályára küldik a biztonsági autót, akkor az ember talán megpróbálja átvészelni valahogy interekkel, megspórolva ezzel egy kiállást.”

„Mindig tudunk fejlődni, ilyen a technológia, de meg kell tudnunk, hogy min is akarunk javítani. A munkacsoport megbeszélésein soha nem véleményezték az esőgumikat – ez egy teljesen új dolog most. Viszont mindenképp olyasvalami, amit meg fogunk vizsgálni az FIA-val közösen, hogy lássuk, tudunk-e változtatni valamin.”

Maradj még, olvasd el ezeket is!

Kapcsolódó cikkek

Friss hírek

 

 

 

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!