Fotó: Alfa Romeo Sauber
HírekKiemelt

Az FIA elismerte, túl messzire mentek a jelenlegi motorszabályokkal

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke, Jean Todt elismerte, komplexitásukat tekintve a Forma-1 jelenlegi szabályaival „egy kicsit túllőttek a célon”.

A jelenlegi V6-os hibrid erőforrások 2014 óta vannak jelen a száguldó cirkuszban, jelenleg pedig folynak az egyeztetések arról, hogy 2021-től milyen motorokat használjanak a Forma-1 csapatai.

Az FIA elnöke, Jean Todt azt mondja, a Forma-1-nek a sport, valamint a kutatás, illetve fejlesztés kombinációjának kell lennie a gyártók számára.

A szakember elismeri, a jelenlegi V6-os erőforrások túlságosan utóbbi felé tolódtak el.

„Azt gondolom, a jövőbeli szabályok esetében megpróbálunk felhasználni mindent, amit a jelenlegi szabályokból tanultunk. És próbáljuk egyszerűbbé tenni a dolgokat” – mondta Todt.

„Egy csodálatos művészetről van szó, fantasztikus technológiáról, de hallom, hogy talán nem ezt akarják a rajongók. Nem olyasvalami ez, amely feltétlenül szükséges ahhoz, hogy jó bajnokságunk legyen. Szóval fontos, hogy tanuljunk belőle, és olyan javaslattal álljunk elő, ami leegyszerűsíti a dolgokat.”

„Én mindig azt mondom, hogy szerintem a motorsportnak csak egyik fele a show, de ez nem elég. Egyfajta laboratóriumnak is lennie kell. Egy laboratóriumnak a gyártók számára, a csapatok számára – egy olyannak, melyből profitálhatnak a közúti autógyártásban, amennyire csak tudnak. És ez az, ami történik.”

„És ha azt gondoljuk, hogy egy kicsit messzire mentünk, akkor fel kell készülni arra, hogy visszalépjünk egyet. Én a magam részéről biztos vagyok abban, hogy az évek során a motorok még hatékonyabbak lesznek az MGU-H [hőenergia-visszanyerő rendszer] nélkül.”

Todt azt reméli, az új szabályokkal új gyártókat is bevonhatnak majd a küzdelmekbe.

„Remekül haladunk a motorokat illetően. Közel vagyunk ahhoz, hogy betartsuk a határidőt, amikor is publikálnunk kell a 2021-es motorszabályokat, és remélem, hogy azok érdeklődést váltanak ki néhány új gyártóból is.”

„Van egyébként érdeklődés, de az érdeklődés és az elköteleződés között óriási a különbség.”

Nemrég az Aston Martin jelezte, februárig szeretne döntést hozni arról, hogy motorgyártóként csatlakozik-e a száguldó cirkuszhoz.

Szólj hozzá!