Fotó: Haas F1 Team
Hírek

Az FIA már elismeri, Magnussen szabálytalan volt Japánban

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Forma-1-es versenyigazgatója, Charlie Whiting elismerte, már úgy látják, Kevin Magnussen túl későn kezdett el védekezni Charles Leclerckel szemben a Japán Nagydíjon, és ez vezetett kettejük ütközéséhez Szuzukában.

Magnussen a japán versenypálya célegyenesében indult el jobbra, miközben Leclerc épp előzési manőverbe kezdett. Ennek eredményeképp a két autó összeért, Leclerc versenygépe megsérült, Magnussen pedig fel is adta a futamot.

A Haas versenyzőjét viszont nem büntették meg, Charlie Whiting később azt mondta, a versenybírók úgy ítélték meg, hogy a két versenyző egyszerre mozdult jobbra, és „lehetetlen” volt azt kijelenteni, hogy Magnussen blokkolta Leclercet.

Az Amerikai Nagydíj pénteki versenyzői értekezletén viszont Whiting közölte a versenyzőkkel, ma már másképp látják a történteket, és lényegében elismerte, Magnussen túl későn mozdult. A versenyigazgató megjegyezte, hasonló incidens esetén a pilóták büntetésre számíthatnak.

„Charlie azt mondta nekünk, hogy egyetért abban, hogy Magnussen egy kicsit talán későn mozdult” – mondta Sergio Perez a Motorsport.com-nak.

„Én is azt gondolom, hogy kicsit későn mozdult a sebességkülönbség miatt, de ez mindig nehéz dolog a kis tükrök miatt, illetve a sebességkülönbséget is nehéz felmérni.”

Videó Magnussen és Leclerc szuzukai balesetéről
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

How quick are F1 drivers’ reactions? Just take a look at this 👀 . @charles_leclerc #F1 #Formula1 #JapaneseGP #Leclerc #KMag @amazonwebservices

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés,

A Force India másik versenyzője, Esteban Ocon hozzátette, a versenyzőknek mindig „világos” volt, mit kell tenniük, egyszerűen csak „arról van szó, hogy Kevin nem kapott büntetést.”

„Azt mondták nekünk, hogy Kevin túl későn mozdult, és nem volt túl biztonságos. Én is láttam, és ugyanilyen helyzetbe kerültem vele Szocsiban, mi is ütköztünk. Mindenki egyetértett. Kevin is egyetértett azzal, hogy túl későn mozdul, mondta is Charlie-nak.”

Brendon Hartley, a Toro Rosso versenyzője ezzel kapcsolatban annyit mondott: „Azt gondolom, a stewardoknak néha nehéz felmérni egy vagy két mozdulatot, mint ahogy azt is, hogy mikor késői egy mozdulat.”

„De ha annyira későn mozdulsz, hogy a másiknak vissza kell vennie az egyenesben, az szerintem nem felel meg a versenyzés szellemiségének.”

Szólj hozzá!