Az FIA megkegyelmezett a Red Bullnak? - F1VILÁG.HU

Az FIA megkegyelmezett a Red Bullnak?

HIRDETÉS

A Red Bull Racing az utolsó utáni pillanatban kegyelmet kapott az FIA-tól, így minimálisra szoríthatja a gázadás nélküli fúvott diffúzor használatának betiltása miatt esetlegesen keletkező hátrányát.


A Red Bull Racing az utolsó utáni pillanatban kegyelmet kapott az FIA-tól, így minimálisra szoríthatja a gázadás nélküli fúvott diffúzor használatának betiltása miatt esetlegesen keletkező hátrányát.

Az irányító testület már hetekkel ezelőtt bejelentette, hogy a hétvégi Brit Nagydíjtól betiltja a gázadás nélküli fúvott diffúzor használatát, amit a Red Bull vezetett be elsőként, aminek egyesek szerint a komoly fölényét köszönheti.

Az FIA természetesen folyamatosan egyeztetett a motorgyártó cégekkel, ugyanis többen attól tartottak, hogy a motorok karakterisztikájának drasztikus megváltoztatása miatt komoly problémákkal szembesülhetnek a csapatok, ami semmiképpen nem tenne jót senkinek.

A szövetség eredeti terve az volt, hogy a fojtószelep 10%-ra lehessen nyitva a gázadás nélküli fázisban, ám ezt végül 20%-ra emelte a 18.000-es fordulatszámú tartományban, biztonsági megfontolásból.

Igen ám, de a Renault – amely a Red Bull motorszállítója – sikeresen elérte a szövetségnél, hogy az utolsó pillanatban – a péntek reggeli szabadedzés közepén – engedményt kapjon, megbízhatósági okokra hivatkozva.

A Renault engedménye pedig nem más, mint az, hogy 50%-ban áramoltathatja a gázokat akkor is, mikor a pilóta nem áll a gázpedálom, ami sokak szerint egy újabb végzetes csapásként is felfogható, hiszen úgy tudni, a Red Bull eddig is csak 45%-os fúvást alkalmazott.

A Red Bull és a McLaren csapatfőnöke, Christian Horner illetve Martin Whitmarsh a Brit Nagydíj pénteki sajtótájékoztatóján komoly szócsatába keveredett ez ügyben, ugyanis meggyőződésük, hogy a másiknak jobban kedvez a szövetség, hiszen a Mercedes is részlegesen felmentést kapott.

A német gyártónak már korábban engedélyezte az FIA, hogy nyolc hengerből négyet befecskendezve üzemeltessen aktív motorfék mellett.

Hirdetés

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!