Az FIA nem enged a csapatok nyomásának

Az FIA bízik abban, hogy sikerül egyezségre jutnia a csapatokkal, és terveinek megfelelően, már a jövő évben bevezetheti a költségvetési sapkát az F1-ben, bár egyre többen fenyegetnek azzal, ha nem változik a helyzet, kiszállnak.

Az FIA bízik abban, hogy sikerül egyezségre jutnia a csapatokkal, és terveinek megfelelően, már a jövő évben bevezetheti a költségvetési sapkát az F1-ben, bár egyre többen fenyegetnek azzal, ha nem változik a helyzet, kiszállnak.

A Toyota és a Red Bull után, a sport legnagyobb múltú csapata, a Ferrari is megerősítette, amennyiben nem változnak drasztikusan a szabályok, és az irányító testület tovább folytatja diktatúráját, nem nevezi autóit a jövő évi bajnokságba, és inkább más szériák felé veszi az irányt.

A csapatok azután kezdtek el fellázadni, hogy az FIA a Motorsport Világtanács április végi – egyébként a McLaren hazugságügyének tisztázására összehívott – ülését használta fel arra, hogy elfogadtassa az általa kigondolt és jónak tartott 40 millió angol fontos költségvetési sapka jövő évi bevezetését.

Az FIA technikai tanácsadója, Tony Purnell azonban kijelentette, hogy nem fognak meghátrálni a csapatok fenyegetése miatt, és eszük ágában sincs változtatni eredeti tervükön.

“Optimista vagyok” – mondta a brit szakember az Autosportnak adott interjújában. “Akárhányszor változtatást kezdeményeztünk, a csapatok háborogtak, legyen szó a Parc Ferméről, a motorok befagyasztásáról, a V10-ről V8-ra való átállásról, és a KERS-ről.”

“Minden egyes ilyen alkalomkor voltak olyanok, akik a Forma-1 széthullását vizionálták. Ezek a tapasztalatok pedig még ellenállóbbá tették az FIA-t az ilyen hisztériával szemben.”

“Az emberek nem szeretik a változásokat” – folytatta Purnell, aki szerint nagyon egyszerűen el lehetne kerülni a kétszintes bajnokság kialakulását, a csapatoknak mindössze annyit kellene tenniük, hogy mindannyian elfogadják a költségvetési sapkát.

Bár egyes források szerint a csapatok a költségvetési keret megemeléséért lobbiznak, Purnell elmondta, hogy az FIA nem kíván változtatni a 40 millió fontos határon – amihez már így is a tervezetthez képest 10 milliót hozzácsaptak – ugyanis azzal öngólt lőnének maguknak, hiszen elriasztanák a potenciális érdeklődőket.

“Új csapatokat szeretnénk a sportba vonzani, és úgy érzem, ha tovább emelnénk a keretet, az új csapatok, akik a 30-ról 40 millióra történő emelés következtében már amúgy is egy kissé megfogyatkoztak, teljesen eltűnnének. Szóval továbbra is az a célunk, hogy új csapatokat vonzzunk a sportba, és ezt szem előtt kell tartanunk” – mondta.

“Másrészről pedig ott vannak a nagyvállalatok, akiknek szintén csökkentésre van szükségük. Az FIA az irányító testület, és nekünk látnunk kell a nagyobb összefüggéseket. Ha bárki megvizsgálja az f1-es csapatok tulajdonosi összetételét, akkor láthatja, hogy főleg autógyártókról van szó, és ők mély krízisben vannak.”

“Eljött az idő, hogy nehéz döntéseket hozzunk. Nem ülhetünk nyugodtan, és várhatjuk, hogy minden darabokra hulljon. A nagy csapatok komoly kihívás előtt állnak, és bármit is teszünk, az kockázattal jár. Azonban ha nem teszünk semmit, az elfogadhatatlan kockázat.”

A The Times információi szerint a csapatoknak az sem tetszik, hogy az FIA vizsgálná a költéseiket, így közvetlenül belelátna a könyvelésükbe. A sport kereskedelmi jogait igazgató Bernie Ecclestone – aki a csapatok (FOTA) és az FIA közötti kapcsot jelenti – elmondta, van megoldás erre, és az irányító testület hajlik afelé, hogy a csapatok saját maguk bízzanak meg külsős cégeket, és velük végeztessék el az auditálást.

Purnell azt is elmondta, hogy hosszú ideje vizsgálják, mennyi az a minimum összeg, ami elég az induláshoz, és ez a 30 millió font. Végül azért döntöttek a 40 millió font mellett, hogy az extra 10 milliót az innovatív fejlesztésekre költhessék a csapatok, ugyanis továbbra is az a cél, hogy minden tekintetben a Forma-1 maradjon a motorsportok királykategóriája.

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!