Az FIA szerint túl drága a FRIC-rendszer

Nem összeesküvés, sokkal inkább a költségek miatt kerül tiltólistára a csapatok által már jó ideje előszeretettel használt trükkös felfüggesztésrendszer, a FRIC.


Nem összeesküvés, sokkal inkább a költségek miatt kerül tiltólistára a csapatok által már jó ideje előszeretettel használt trükkös felfüggesztésrendszer, a FRIC.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) az elmúlt hét elején informálta a Forma-1 csapatait arról, álláspontja szerint az összekapcsolt első és hátsó felfüggesztés illegális.

Emiatt pedig lehetőséget adott arra, hogy a csapatok tiltakozzanak az azt használók ellen már a hétvégi Német Nagydíjon – emiatt pedig várhatóan minden alakulat megszabadul majd a FRIC-rendszertől.

A rendszer kvázi tiltólistára kerüléséről számos összeesküvés-elmélet napvilágot látott már, a legnépszerűbb ezek közül az, hogy a sportot irányító testület így próbálja megállítani a domináló Mercedest, annak rendszer ugyanis a leghatékonyabb a hírek szerint.

A valóság ezzel szemben az, hogy az FIA csupán reagálni akart arra, hogy a FRIC-rendszerek túl komplikálttá, ezáltal pedig túl drágává váltak, így nincs helyük a Forma-1-ben.

Az első egyeztetés ezzel kapcsolatban már a Monacói Nagydíj hétvégéjén megtörtént, a csapatok azonban szerették volna továbbra is használni a rendszert – egészen 2017-ig, amikor az aktív felfüggesztések viszatérnek a száguldó cirkuszba.

Nem sokkal ezután azonban a Nemzetközi Automobil Szövetség alapos vizsgálatokba kezdett, június közepén arra kérte a csapatokat, számoljanak be arról, pontosan hogyan is működik FRIC-rendszerük, és milyen előnyökkel jár a használatuk.

A legtöbb istálló elismerte, főleg aerodinamikai előnyszerzés céljából használják azt, az egyik alakulat csapatfőnöke pedig azt mondta, tisztában voltak vele, hogy emiatt könnyen illegális lehet, hiszen mozgó aerodinamikai elemnek minősül.

Bár az FIA szívesen elhalasztaná az eszköz betiltását a 2015-ös idény kezdetéig, a rendszert használó csapatok minden bizonnyal már ezen a hétvégén megszabadulnak trükkös felfüggesztéseiktől, hiszen formális panaszt nyújthatnak be ellenük riválisaik már hétvégén, Hockenheimben.

És bár voltak teóriák arra vonatkozóan, hogy a Mercedes fölénye áll a tiltás hátterében, valójában riválisaik, a Red Bull, a Ferrari, a Williams, a McLaren, a Lotus és a Marussia is belemenne abba, hogy az idei szezont még ezekkel a rendszerekkel versenyezze végig a mezőny.

Miután azonban a csapatok már gőzerővel dolgoznak jövő évi autóikon, nem akarnak időt fecsérelni azzal, hogy ezen rendszer köré fejlesztenek, hogy aztán mégse versenyezhessenek vele.

„Sok csapat arra kért minket, hogyha hozunk egy döntést, akkor azt most hozzuk, mert tudni akarják, mi a helyzet” – mondta az FIA egyik bennfentese.

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
}

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!