Az FIA új szabálya a lefulladó autókra

A Maláj Nagydíjból tanulva az FIA egy automatikus rendszert fejlesztett ki annak érdekében, hogy a rajtrácson ragadt autókat észrevegyék, és új felvezető kört indíthassanak.


A Maláj Nagydíjból tanulva az FIA egy automatikus rendszert fejlesztett ki annak érdekében, hogy a rajtrácson ragadt autókat észrevegyék, és új felvezető kört indíthassanak.

Egészen eddig Charlie Whitingnak bíznia kellett a versenyzőkben, akik integetéssel jelezték, amennyiben problémájuk akadt a rajtrácson. Ezt követően a bokszutcában lévő pályabírók sárga zászlós jelzéssel reagáltak, és a mezőny új felvezető körre indult.

Azonban Malajziában Carlos Sainz autója leállt, a spanyol pilóta ezt jelezte is, ám az integetést követően letette a kezét, mivel újraindította a Toro Rossót. Mivel a fiatal pilóta visszahelyezte kezét az autóba, ezért a sárga zászlós jelzés is megszűnt.

Szerencsére Sainznak sikerült újraindítania versenygépét, azonban ha ez nem így történik, könnyen baleset lehetett volna az eset eredménye, ha a mezőny elrajtol, ő pedig állva marad.

Ezt követően Charlie Whiting arra kérte a versenyzőket, folyamatosan integessenek, ha problémájuk van – így nem tudják újraindítani az autójukat, ugyanis az két kezet igényel.

Az FIA tanult Sainz esetéből, ezért úgy döntöttek, a telemetriai adatokat fogják figyelni a jövőben – ha egy motor leáll a rajtrácsony, Whiting automatikusan értesítést kap erről, a rajtot megszakítják, új felvezető körre küldik a pilótákat, és az adott versenyzőnek a mezőny végéről kell indulnia.

Maradj még, olvasd el ezeket is!

Kapcsolódó cikkek

Friss hírek

 

 

 

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!