Az időmérős tempó a McLaren sikerének kulcsa

A McLaren technikai igazgatója, Paddy Lowe úgy véli, a wokingi gárda időmérős remeklése kulcsszerepet játszott abban, hogy Lewis Hamilton és Jenson Button nyerni tudott a legutóbbi három versenyen.


A McLaren technikai igazgatója, Paddy Lowe úgy véli, a wokingi gárda időmérős remeklése kulcsszerepet játszott abban, hogy Lewis Hamilton és Jenson Button nyerni tudott a legutóbbi három versenyen.

Hamilton Magyarországon és Olaszországban, Button pedig Belgiumban tudott futamot nyerni, a McLaren tehát fantasztikus formában várhatja a bajnokság következő állomását, a Szingapúri Nagydíjat.

A legutóbbi négy versenyt az a pilóta nyerte meg, aki a pole-ból rajtolt, sőt, két futam kivételével mindig az állhatott fel a dobogó legfelső fokára idén, aki az első sorból vágott neki a viadalnak.

Paddy Lowe szerint ez optimizmussal töltheti el a McLarent, hiszen a wokingi gárda idén egy körön rendkívül erős.

„Érdekesség, hogy van egy tendencia arra vonatkozóan, hogy az ember sokkal jobban tudja kezelni az autót, jobban tud bánni a gumikkal, ha az élről rajtol” – mondta a technikai igazgató a Vodafone McLaren Mercedes telefonos sajtókonferenciáján.

„Szóval feljegyeztük ezt magunknak, és lehet, hogy emiatt bizonyos dolgokat másképp csinálunk majd.”

„Bizonyos területeken hatással lehetünk a versenytempó, illetve az időmérős tempó közti különbsége. A legtöbb területen nem, ahol viszont igen, azokon el tudjuk végezni a szükséges számításokat, melyek alapján aztán megköthetjük a megfelelő kompromisszumokat. A legfrissebb statisztikák azt mutatják, hogy az egykörös tempó felé húzás valamivel jobb, mint vártuk, vagy mint azt a többiek várták.”

Lowe hozzátette, jó pozícióból várhatják a folytatást, hiszen míg tavaly rendszerint hátrányból kezdhettek neki a versenyeknek – a Red Bull ugyanis nyers tempó tekintetében dominált –, addig idén jó esélyük van arra, hogy a legtöbb futamon az első sorból startolhatnak.

„Nagyszerű helyzetben vagyunk most, hiszen momentán jók vagyunk az időmérő edzéseken. Ez pedig egyértelmű előnyökkel jár, mivel a versenytempónk alapvetően gyengébb. Tavaly ennek az ellenkezője volt a helyzet, a versenytempónk volt nagyon erős, az időmérőn viszont rendre alulmaradtunk a Red Bull-lal szemben – ez pedig nehéz helyzetbe sodort minket.”

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
}

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!