Az új biztonsági autós rendszer gyerekcipőben jár

A Versenyzők Érdekvédelmi Szervezetének (GPDA) elnöke, Pedro de la Rosa elmondta, az új elektronikai rendszer fejlesztése, amely a biztonsági autó pályára küldésével egy időben aktiválódik, még igencsak kezdeti fázisban van.

A Versenyzők Érdekvédelmi Szervezetének (GPDA) elnöke, Pedro de la Rosa elmondta, az új elektronikai rendszer fejlesztése, amely a biztonsági autó pályára küldésével egy időben aktiválódik, még igencsak kezdeti fázisban van.

Az új szoftvert, amely az egységesített elektronikai rendszert (ECU) használja majd, hogy lekorlátozza a versenyautók sebességét a pálya veszélyes szakaszain, már az e heti teszteknek helyet adó Barcelonában kipróbálták a csapatok, és tovább dolgoznak majd rajta a jövő hétvégi Francia Nagydíj edzésein.

Az új rendszer bevezetését azért sürgetik a csapatok, mert az elmúlt időben bebizonyosodott, a jelenlegi szisztéma nem igazságos, ugyanis a biztonsági autó pályára küldésével egy időben időszakosan lezárt boxutca sokakat hátrányos helyzetbe hoz.

A jelenlegi szabályt még a tavalyi évben vezették be, hogy elejét vegyék annak, hogy a versenyzők a veszély ellenére teljes sebességre kapcsoljanak a biztonsági autó pályára küldésekor, hogy minél előbb el tudják végezni boxkiállásukat.

Igen ám, de a boxutca időszakos lezárása miatt sokan büntetést kaptak, ugyanis a piros jelzés ellenére ki kellett állniuk tankolni, máskülönben elfogyott volna az üzemanyag az autójukból.

Bár az új szoftvert már a jövő hétvégén megrendezésre kerülő Francia Nagydíj edzésein kipróbálhatják a csapatok, De la Rosa elmondta, az FIA versenyigazgatója, Charlie Whiting arról informálta a GPDA-t, hogy az új rendszer még nagyon messze van az éles bevetéstől.

“Nem tudom, mik a változások, és valóban kezdeti fázisban vagyunk-e, de ezt mondta Charlie a GPDA-nak” – nyilatkozta de la Rosa a riportereknek az e heti teszteknek helyet adó Barcelonában.

“Élesben még nem vetünk be semmit Magny-Cours-ban, mindössze egy átfogó tesztről van szó. Közöltük Charlie-val a biztonsági autós szabályok kapcsán felmerült aggályainkat, és megerősítette, hogy egy új rendszert tesztelhetünk Magny-Cours-ban, de ennek fejlesztése még csak igen kezdeti fázisban van.”

De la Rosa azt is elárulta, ugyan csak rövid ideig, de kipróbálta az új rendszert a tegnapi teszten a katalán ringen.

“Kipróbáltuk, de mindössze csak egy biztonsági autós kört mentünk” – magyarázta a spanyol pilóta, aki szerint Raikkönen és Hamilton balesete is bizonyítja, nem megfelelő a jelenlegi rendszer.

“A GPDA nincs megelégedve a jelenlegi biztonsági autós szabályokkal, mert azt gondoljuk, hogy túl nagy szerepet kap a szerencse, és nem szeretnénk, ha a szerencse döntené el a versenyeket. Továbbá azt gondoljuk, hogy a boxutca túlságosan zsúfolt és veszélyes lehet a biztonsági autós periódus alatt.”

“Kanadában is láthattuk, hogy veszélyes lehet a boxutca, különösen, ha olyan rövid, mint Montrealban, és piros jelzés fogadja a versenyzőket annak végén. Ha az üzemanyagszinted miatt kell kihajtanod a boxba, akkor pedig stop&go büntetést kapsz, amit nem tartunk fairnek” – tette hozzá de la Rosa.

Maradj még, olvasd el ezeket is!

Kapcsolódó cikkek

Friss hírek

 

 

 

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!