Az újoncok miatt küszködött a Hispania 2010-ben

A Hispania azért nem tudta felvenni a versenyt a Lotusszal és a Virginnel, mert ellenfeleivel ellentétben, két zöldfülű pilótával vágott neki bemutatkozó évének a Forma-1-ben, világított rá a spanyol bázisú gárda vezetője, Colin Kolles.


A Hispania azért nem tudta felvenni a versenyt a Lotusszal és a Virginnel, mert ellenfeleivel ellentétben, két zöldfülű pilótával vágott neki bemutatkozó évének a Forma-1-ben, világított rá a spanyol bázisú gárda vezetője, Colin Kolles.

A Campos néven nevezett, majd egy tulajdonosváltás után Hisnapnia névre keresztelt alakulat volt a leglassabb gárda az idei évben, bár legjobb eredménye alapján a Virgin előtt végzett a konstruktőrök versenyében.

„Egy nagyon nehéz év volt az idei, de mi voltunk a legmegbízhatóbbak az új csapatok közül” – mondta a szakember. „Úgy gondolom, hogy csak azért nem mi végeztünk a tízedik helyen, mert a Lotus és a Virgin sokkal tapasztaltabb versenyzőkkel teljesítette az idei szezont a Forma-1-ben.”

A spanyol bázisú alakulat két teljesen tapasztalatlan versenyzővel, Bruno Sennával, és Karun Chandhokkal vágott neki az idei évnek, majd később a nagyobb tapasztalattal rendelkező Sakon Yamamotónak és Christian Kliennek is lehetőséget biztosított a versenyzésre.

A Lotus azonban két futamgyőztessel, Heikki Kovalainennel és Jarno Trullival vágott neki első évének, míg a Virginnél is ott volt Timo Glock, aki a Toyotánál komoly tapasztalatra tehetett szert, így rengeteget tudott segíteni a csapat felépítésében.

Kolles azonban elmondta, hogy a szezonzárót követő újoncok számára fenntartott teszten bebizonyosodott, hogy valójában sokkal szorosabb a közdelem a mezőny hátsó régiójában.

„Véleményem szerint a teszten megmutattuk, hogy jó teljesítményre vagyunk képesek a többi újonc csapattal szemben. Mikor mindenki tapasztalatlan versenyzőkkel gördült pályára, a közöttünk lévő különbség elenyésző volt, ami mindenképpen bíztató számunkra.”

Sokáig úgy volt, hogy a spanyol gárda rajthoz sem fog tudni állni az idei szezonban, ám az utolsó pillanatban – zéró teszttel a háta mögött – mégis elutazott a szezonnyitó Bahreini Nagydíjra, és egyetlen versenyt sem kellett kihagynia.

A csapatfőnök elmondta, hogy az idei év a túlélésről szólt számukra, illetve arról, hogy minél több kilométert megtegyenek és a lehető legtöbb adatot begyűjtsék, hogy abból tanulva, egy erősebb csapatként térhessenek vissza 2011-ben.

„Sokat javultunk a szezon során” – folytatta. „A megbízhatóság volt az elsődleges célunk az idei évben. Rengeteget tanultunk, és bízunk abban, hogy a megszerzett tudásunkat felhasználva, még többet fogunk tudni javulni a következő szezonban.”

Bár korábban bízott abban, hogy megszerzi a Toyota támogatását, a japán nagyvállalat a múlt hónapban jelezte, hogy felbontotta korábban megkötött előszerződését a csapattal, így a Hispania komoly bajba kerülhet, hiszen nem lesz aki megépítse jövő évi autóját.

A kiscsapat éppen ezért nagy valószínűséggel idei autója egy továbbfejlesztett verziójával vág majd neki a következő idénynek, ám némi változás lesz, hiszen a Williamstől kapja majd a sebességváltókat, ami Kolles szerint mindenképpen pozitív dolog.

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!