A Hispania azért nem tudta felvenni a versenyt a Lotusszal és a Virginnel, mert ellenfeleivel ellentétben, két zöldfülű pilótával vágott neki bemutatkozó évének a Forma-1-ben, világított rá a spanyol bázisú gárda vezetője, Colin Kolles.
A Hispania azért nem tudta felvenni a versenyt a Lotusszal és a Virginnel, mert ellenfeleivel ellentétben, két zöldfülű pilótával vágott neki bemutatkozó évének a Forma-1-ben, világított rá a spanyol bázisú gárda vezetője, Colin Kolles.
A Campos néven nevezett, majd egy tulajdonosváltás után Hisnapnia névre keresztelt alakulat volt a leglassabb gárda az idei évben, bár legjobb eredménye alapján a Virgin előtt végzett a konstruktőrök versenyében.
„Egy nagyon nehéz év volt az idei, de mi voltunk a legmegbízhatóbbak az új csapatok közül” – mondta a szakember. „Úgy gondolom, hogy csak azért nem mi végeztünk a tízedik helyen, mert a Lotus és a Virgin sokkal tapasztaltabb versenyzőkkel teljesítette az idei szezont a Forma-1-ben.”
A spanyol bázisú alakulat két teljesen tapasztalatlan versenyzővel, Bruno Sennával, és Karun Chandhokkal vágott neki az idei évnek, majd később a nagyobb tapasztalattal rendelkező Sakon Yamamotónak és Christian Kliennek is lehetőséget biztosított a versenyzésre.
A Lotus azonban két futamgyőztessel, Heikki Kovalainennel és Jarno Trullival vágott neki első évének, míg a Virginnél is ott volt Timo Glock, aki a Toyotánál komoly tapasztalatra tehetett szert, így rengeteget tudott segíteni a csapat felépítésében.
Kolles azonban elmondta, hogy a szezonzárót követő újoncok számára fenntartott teszten bebizonyosodott, hogy valójában sokkal szorosabb a közdelem a mezőny hátsó régiójában.
„Véleményem szerint a teszten megmutattuk, hogy jó teljesítményre vagyunk képesek a többi újonc csapattal szemben. Mikor mindenki tapasztalatlan versenyzőkkel gördült pályára, a közöttünk lévő különbség elenyésző volt, ami mindenképpen bíztató számunkra.”
Sokáig úgy volt, hogy a spanyol gárda rajthoz sem fog tudni állni az idei szezonban, ám az utolsó pillanatban – zéró teszttel a háta mögött – mégis elutazott a szezonnyitó Bahreini Nagydíjra, és egyetlen versenyt sem kellett kihagynia.
A csapatfőnök elmondta, hogy az idei év a túlélésről szólt számukra, illetve arról, hogy minél több kilométert megtegyenek és a lehető legtöbb adatot begyűjtsék, hogy abból tanulva, egy erősebb csapatként térhessenek vissza 2011-ben.
„Sokat javultunk a szezon során” – folytatta. „A megbízhatóság volt az elsődleges célunk az idei évben. Rengeteget tanultunk, és bízunk abban, hogy a megszerzett tudásunkat felhasználva, még többet fogunk tudni javulni a következő szezonban.”
Bár korábban bízott abban, hogy megszerzi a Toyota támogatását, a japán nagyvállalat a múlt hónapban jelezte, hogy felbontotta korábban megkötött előszerződését a csapattal, így a Hispania komoly bajba kerülhet, hiszen nem lesz aki megépítse jövő évi autóját.
A kiscsapat éppen ezért nagy valószínűséggel idei autója egy továbbfejlesztett verziójával vág majd neki a következő idénynek, ám némi változás lesz, hiszen a Williamstől kapja majd a sebességváltókat, ami Kolles szerint mindenképpen pozitív dolog.