Rubens Barrichello parádés vezetést bemutatva, öt év után szerzett ismét győzelmet az Európa Nagydíjon, mellyel visszatért a bajnokság második helyére. A Brawn brazilja mögött Lewis Hamilton végzett, aki a boxban vesztette el a futamot. A harmadik Kimi Raikkönen lett.
Rubens Barrichello parádés vezetést bemutatva, öt év után szerzett ismét győzelmet az Európa Nagydíjon, mellyel visszatért a bajnokság második helyére. A Brawn brazilja mögött Lewis Hamilton végzett, aki a boxban vesztette el a futamot. A harmadik Kimi Raikkönen lett.
Barrichello pályafutás tizedik – és öt év után első – győzelmét aratta a hétvégi Európa Nagydíjon, ahol kiváló tempót diktált, és egyetlen hibát sem vétett.
A 37 éves brazil mindvégig agresszíven versenyzett, és folyamatos nyomás alatt tartotta az előtte álló Hamiltont, akinek utolsó kiállása közben hibáztak a szerelők, így nem tudott visszatérni az első helyre.
Raikkönen állhatott fel a dobogó legalacsonyabb fokára, miután utolsó kiállását követően megelőzte a McLaren másik versenyzőjét, Heikki Kovalainent, akinek így be kellett érnie a negyedik hellyel.
A vb-címért harcban álló Red Bull egyetlen pontot sem szerzett, Sebsatian Vettel motorja ismét elfüstölt, Mark Webber pedig csak a kilencedik helyen végzett.
A bajnokság éllovasa, Jenson Button a hetedik helyen futott célba, mellyel csak fél pontot veszített előnyéből, és 18 ponttal áll csapattársa előtt, hat futammal a szezon vége előtt.
Napos, meleg idő fogadta a mezőnyt a szezon tizenegyedik állomásának helyet adó Európa Nagydíjon, ahol a levegő hőmérséklete 47, az aszfalté pedig 31Celsius fok volt a kezdés pillanatában.
A McLaren versenyzői kiválóan kapták el a rajtot az első sorból, és a hibrid rendszer előnyeit kihasználva, magabiztosan érkeztek meg az első kanyarhoz. Hamilton és Kovalainen mögött Barrichello következett, aki tartani tudta harmadik helyét a nehezebb autóval.
Ahogy arra számítani is lehetett, a hatodik pozícióból induló Raikkönen kiválóan kapta el a rajtot, és a KERS-nek köszönhetően, felugrott a negyedik helyre, mellyel maga mögé utasította Vettelt.
A rajt legnagyobb vesztese kétségkívül Button volt, aki mellett többen is elmentek, és néhány kör alatt az ötödikről visszacsúszott a kilencedik helyre, miközben a hátsó régiókban volt néhány kisebb koccanás.
A Renault újonca, Romain Grosjean, Timo Glock (Toyota), és Sebastien Buemi (Toro Rosso) már az első kör végén látogatást tett a boxban, azonban egy kisgenerál után, mindannyian vissza tudtak térni a pályára.
Hamilton szépen lopta a távolságot, és első kiállásáig több mint tíz másodperces előnyt autózott ki csapattársával szemben, akit árnyékként követett Barrichello a harmadik helyen, aki előnyben volt, hiszen nehezebb autóval kezdte meg a futamot.
A Brawn brazilja ki is használta, hogy tovább kint tudott maradni első etapjában, és felugrott a második helyre, közvetlenül Hamilton mögé. Raikkönen tartotta negyedik helyét, és tisztes távolságból követte Kovalainent, míg Vettel visszacsúszott a 15. helyre, miután egy extra kiállást be kellett iktatnia.
A Red Bull német pilótáját ugyanis – a töltőcső meghibásodása miatt – nem tudták megtankolni első alkalommal. Vettelnek viszont nem ez volt a legnagyobb problémája, sokkal inkább az, hogy néhány körrel később (24. kör) elfüstölt a motorja, és fel kellett adnia a küzdelmet, így vélhetően teljesen elszálltak bajnoki esélyei.
Hamilton tartotta vezető pozícióját, azonban Barrichello folyamatosan szorongatta, és ott loholt mögötte 3-4 másodperces távolságban.
Elsőként a McLaren versenyzője hajtott ki a boxba, ám a szerelők nagyot hibáztak, jobb első abroncsáról nem vették le időben a paplant, így több mint 12 másodpercet töltött a csapat társaságában.
Ezzel pedig hatalmas lehetőség hullott a Brawn braziljának ölébe, amivel élni is tudott, hiszen folyamatosan futva a jobbnál jobb köröket, hat másodperces előnyben, az élre tért vissza utolsó kiállását követően, mellyel karnyújtásnyira került idei első győzelmétől.
Raikkönen fantasztikusan ment második etapjában, és a boxban megelőzve Kovalainent, felugrott a harmadik helyre, ám már nem volt esélye befogni az előtte autózó Hamiltont.
Az utolsó körökben már nem változott a sorrend, Barrichello megnyerte idei első versenyét a Brawn színeiben, mellyel visszatért a bajnokság második helyére. A brazil pilóta mögött a világbajnoki címvédő, Hamilton futott be, akit Raikkönen követett a harmadik helyen.
Kovalainen – aki a régebbi autóval versenyzett – a negyedik lett a másik McLarennel, akit Nico Rosberg követte a Williamsszel. A hazai színekben versenyző Fernando Alonso pedig a hatodik pozícióba hozta be a Renault-t.
A világbajnokság éllovasa, Button csak a két pontot érő hetedik helyen végzett, míg az utolsó pontszerző helyen a BMW Sauber lengyel pilótája, Robert Kubica futott be.
A bajnoki címért még harcban álló Webber lecsúszott a pontszerzésről, és azzal, hogy a kilencedik helyen végzett, visszacsúszott a bajnokság harmadik helyére, és 20 pont fölé emelkedett lemaradása Buttonhoz képest, miközben már csak hat futam van hátra.
A Ferrari beugrója, Luca Badoer az utolsó előtti helyen végzett visszatérő versenyén, ahol többször is megpördült, egyik kiállásánál érthetetlen módon elengedte maga mellett Grosjeant, majd ráhajtott a boxutca kijáratánál lévő fehér vonalra, amiért egy áthajtásos büntetést kapott.
Az olasz csak azért nem az utolsó helyen futott célba, mert Kazuki Nakajima defektet kapott, mellyel rengeteg időt vesztett. A Williams japánjának azonban csak néhány extra körre lett volna szüksége ahhoz, hogy elmenjen Badoer mellett, ám a végén – taktikai megfontolásból – beállt a boxba.
Európa Nagydíj, verseny:
1. Barrichello Brawn-Mercedes (B) 1h35:51.289 2. Hamilton McLaren-Mercedes (B) + 2.358 3. Raikkonen Ferrari (B) + 15.994 4. Kovalainen McLaren-Mercedes (B) + 20.032 5. Rosberg Williams-Toyota (B) + 20.870 6. Alonso Renault (B) + 27.744 7. Button Brawn-Mercedes (B) + 34.913 8. Kubica BMW Sauber (B) + 36.667 9. Webber Red Bull-Renault (B) + 44.910 10. Sutil Force India-Mercedes (B) + 47.935 11. Heidfeld BMW Sauber (B) + 48.822 12. Fisichella Force India-Mercedes (B) + 1:03.614 13. Trulli Toyota (B) + 1:04.527 14. Glock Toyota (B) + 1:26.519 15. Grosjean Renault (B) + 1:31.774 16. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari (B) + 1 kör 17. Badoer Ferrari (B) + 1 kör 18. Nakajima Williams-Toyota (B) + 3 kör Leggyorsabb kör: Glock, 1:38.683 Kiesők: Buemi Toro Rosso-Ferrari (B) 42 Vettel Red Bull-Renault (B) 24