Belharc a Ferrarinál: Ezt gondolja a Red Bull és a Mercedes!

Fotó: Red Bull Racing
Fotó: Red Bull Racing

Leclerc az idei évre a Saubertől szerződött át a Ferrarihoz, és már az első versenyhétvégén, Ausztráliában látszott, négyszeres világbajnok csapattársának, Vettelnek bizony fel kell kötnie azt a bizonyos alsóneműt, ha nem akarja, hogy a zöldfülű legyen már idén a Ferrari ásza.

Leclerc az eddig eltelt három versenyhétvége mindegyikén remek teljesítményt nyújtott, Bahreinben pedig kishíján győzött is a pole-ból indulva – egy műszaki probléma miatt azonban végül nem jött össze a bravúr.

A monacói tehetség szárnyalása persze amekkora áldás, akkora átok is lehet a Ferrarinak, két ilyen kaliberű versenyző menedzselése ugyanis még egy ekkora topcsapat számára sem egyszerű feladat. Emlékezhetünk például Ayrton Senna és Alain Prost, Fernando Alonso és Lewis Hamilton küzdelmeire, de nem kell olyan messzire mennünk az időben, hiszen a Red Bullnál, illetve a Mercedesnél is voltak feszültségek bőven az elmúlt években.

Az Azeri Nagydíj helyszínén, Bakuban ezért az F1VILÁG.HU arról kérdezte e két csapat főnökét, Christian Hornert és Toto Wolffot, mit gondolnak a Ferrarinál kialakult helyzetről, és hogy Vettel és Leclerc házon belüli csatája adott esetben jelenthet-e előnyt számukra az idény során. 

„Sokat idéztek bennünket a Ferrarival kapcsolatos helyzetről, de szerintem ez nincs rendjén” – kezdte kissé visszafogottan mondandóját Wolff, a Mercedes motorsport-igazgatója. „Nem helyénvaló az oldalvonalról véleményezni azt, ami a Ferrarinál történik.” 

ŐK IS JÁRTAK MÁR EBBEN A CIPŐBEN

„De amit elmondhatok, hogy mi is voltunk már ilyen helyzetben Nicóval [Rosberg] és Lewisszal [Hamilton] – időnként őket is nehéz volt kezelni. Sőt, Valtteri [Bottas] és Lewis esetében sem egyszerű a helyzet, mert mindkét versenyző futamokat akar nyerni, és megvan bennünk a potenciál ahhoz, hogy világbajnoki címeket nyerjenek.”

„Ez néha érdekütközéshez vezet, és beszélni kell róla. És nem jelentéktelen dolog ez. Egy olyan helyzet, ami előnyt jelent a csapat számára, hiszen a versenyzők űzik-hajtják egymást, és nagyobb teljesítményt sajtolnak ki az autóból. Ugyanakkor viszont soha nem jelentéktelen az sem, amikor kezelni kell a személyiségeket és az erős karaktereket – legyen szó akár versenyzőkről, akár mérnökökről, vagy éppen menedzserekről.”

AHÁNY CSAPAT, ANNYI FILOZÓFIA

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner rámutatott arra, minden csapat más-más elv alapján kezeli az efféle helyzetüket – ők például engedik versenyzőiknek a harcot, még ha ez olykor kellemetlenségekkel is jár, ahogy történt az 2011-ben Mark Webber és Sebastian Vettel, illetve tavaly Max Verstappen és Daniel Ricciardo esetében.

„Azt gondolom, hogy a különböző csapatok eltérő filozófiákat alkalmaznak” – magyarázta Horner.

„Valószínű, hogy egy egyértelműen kikiáltott egyes számú versenyzővel, illetve egy másodhegedűssel a legegyszerűbb dolgozni. De mi nem ezt a filozófiát követjük a Red Bullnál.”

„Mi hagyjuk, hogy a versenyzőink versenyezzenek egymással, és ez bizony olykor kényelmetlenséget okoz – ahogy láthattuk 12 hónappal ezelőtt itt, Azerbajdzsánban is. De nálunk mindig az volt a filozófia, hogy mindkét versenyzőnknek ugyanolyan lehetőségeket biztosítunk, és megengedjük nekik, hogy a pályán döntsék el, ki a hangadó kettejük közül.”

Fotó: Red Bull Racing

„Úgy gondolom, hogy amíg világos szabályok vannak, nem lehet gond – úgy fogalmaznék, hogy eddig 90 százalékos sikerünk volt ebben. Max és Daniel három éven versenyeztek egymás ellen, és mindössze két incidensük volt, ami azt gondolom, hogy elég tisztességes arány, ha azt nézzük, hogy az esetek 90 százalékában egymás mellől rajtoltak.”

„Viszont minden csapat más-más filozófiát alkalmaz. De ettől még nem lesz az egyik jó, a másik pedig rossz. Egyszerűen csak egyedi minden csapatnál az, hogy miképp versenyeznek.”

Az mindenesetre biztos, hogy Vettel dolga Bakuban sem vált egyszerűbbé: Leclerc a leggyorsabb volt az Azeri Nagydíj pénteki edzésnapján, ráadásul a monacóinak kifejezetten fekszik az utcai pálya.

Fotó: Scuderia Ferrari

A 21 esztendős tehetség még csütörtökön úgy fogalmazott, továbbra is készen áll arra, hogy segítse csapatot, de szeretne fordítani a helyzeten.

„Természetesen bosszantó, amikor arra kérik az embert, hogy engedjen el maga mellett egy másik versenyautót. De bizonyos értelemben megértem. Seb egy négyszeres világbajnok, ez az ötödik éve a Ferrarinál. Én még csak most kezdtem ennél a csapatnál, ez a második évem a Forma-1-ben, sokat kell még bizonyítanom” – mondta a monacói tehetség, majd hozzátette, ha a helyzet úgy kívánja, legközelebb is segíteni fogja csapatát.

„Bizonyos körülmények között igen” – mondta arra a kérdésre, hogy elfogadna-e egy újabb csapatutasítást. „De az efféle kérdéseket sokkal inkább Mattia Binotto felé kellene irányítani.”

 

Kapcsolódó cikkek

Friss hírek