Binotto: A Ferrari nem hibázott a stratégiával

Fotó: Pirelli
BAKU CITY CIRCUIT, AZERBAIJAN - APRIL 28: Charles Leclerc, Ferrari SF90, leads Daniel Ricciardo, Renault R.S.19, and Lance Stroll, Racing Point RP19 during the Azerbaijan GP at Baku City Circuit on April 28, 2019 in Baku City Circuit, Azerbaijan. (Photo by Jerry Andre / Sutton Images)
Semmi problémát nem lát a Ferrari Charles Leclerc számára kidolgozott stratégiájában az olasz istálló csapatfőnöke, Mattia Binotto.

A monacói versenyző a szabadedzéseken a leggyorsabb volt az Azeri Nagydíjon, a szombati időmérőn pedig jó eséllyel pályázott a pole pozícióra, ám a Q2-ben hibázott, és összetörte versenyautóját.

Leclerc így a 8. helyről volt kénytelen megkezdeni a versenyt, amelynek első etapjában szintén remek tempót produkált: 13 kör után már az élen autózott, miután tovább maradt kint közepes keverékű abroncsaival, mint a riválisok.

A Ferrari egészen a 31. körig kint tartotta a 21 esztendős versenyzőt, így a Mercedes versenyzőinek lehetőségük volt arra, hogy utolérjék, majd meg is előzzék őt. Leclerc végül az 5. helyen ért célba.

„Ezt a dolgot megvitattuk a verseny utáni értekezleten” – mondta Mattia Binotto csapatfőnök, amikor Leclerc kerékcseréjének időzítéséről kérdezték Bakuban.

„Kétségkívül igen, talán kockáztathattunk volna másképp is, esetleg korábban kiállhattunk volna, vagy elmehettünk volna nagyon sokáig a közepes keverékkel, de azt gondolom, utólag mindig meg lehet vitatni különféle forgatókönyveket.”

„Viszont azt gondolom, összességében semmi rosszat nem csináltunk.”

Leclerc a verseny utolsó harmadában egy extra kerékcserét is beiktatott, hogy friss abroncsokkal megfussa a verseny leggyorsabb körét, és bezsebelje az ezért járó 1 pontot.

„Azt hiszem, sokan gondolták úgy, hogy küszködtünk, pedig valójában szerintem nem” – mondta Leclerc. „Egyszerűen csak nem is nyomtam a verseny vége felé, nem próbáltam felzárkózni.”

„Megkérdeztem a rádión korábban, hogy van-e lehetőségem elkapni az élen autózókat, a válasz pedig az volt, hogy nincs, mert túl nagy a lemaradásom.”

„Onnantól kezdve pedig minden arról szólt, hogy életben tartsam a gumijaimat, és megfussam a leggyorsabb kört, amikor lehetőségem van rá.”

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
}

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!