Biztonságosabbak lehetnek az alacsonyabb orrkúpok

Alacsonyabb kiképzésű orrkúpokkal tenné biztonságosabbá a Forma-1-et a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) technikai tanácsadója, Andy Mellor.


Alacsonyabb kiképzésű orrkúpokkal tenné biztonságosabbá a Forma-1-et a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) technikai tanácsadója, Andy Mellor.

A szakember az FIA Intézet újonnan megjelent magazinjában osztotta meg véleményét a forma-1-es versenyautók orrszerkezetével kapcsolatban, és kifejtette, azok magassága az egyik legfontosabb szempont az olyan ráfutásos balesetek bekövetkeztekor, mint amilyen Heikki Kovalainen és Mark Webber ütközése volt a tavalyi Európa Nagydíjon.

Mellor elmondta, már folyamatban vannak azok a kutatások, melyek segítségével arra próbálnak választ kapni, hogy az alacsonyabb kiképzésű orrkúpok biztonságosabbá tehetnék-e a sportágat.

„A hátul haladó autó orrának magassága döntő tényező, mivel ez határozza meg, hogy az autó rakétaszerűen megemelkedik-e” – mondta az FIA technikai tanácsadója.

„A sebesség ugyancsak befolyásoló tényező, akárcsak az ebből adódó hosszirányú –és függőleges gyorsulás. Az orr-kerék érintkezés problémája meg van oldva. Vannak meghatározott paraméterek, melyek teljesülésekor a két elem érintkezése érintkezése nem dobja meg az autót. A megoldás tehát megvan, már csak meg kell valósítani.”

Szakértők szerint egyébként azzal is megelőzhetők lennének a ráfutásos balesetek, ha a versenyautók első vezetőszárnyait más elvek alapján terveznék, és azok megakadályoznák, hogy az orrkúp közvetlenül érintkezzen az elöl haladó autó hátsó kerekével.

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
pp_gemius_hit('Aurgi_e7YvPTGxeFO8vlnqSc71yG41rhwqueMi4R8QT.b7');

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!