Bottas figyelmen kívül hagyta a Mercedes-főnök tiltását

Fotó: Mercedes
Fotó: Mercedes
A Mercedes motorsport-igazgatója, Toto Wolff elárulta, Valtteri Bottas és versenymérnöke szófogadatlan volt a vasárnapi Ausztrál Nagydíjon, kifejezett utasítása ellenére ugyanis a finn versenyző ráment a leggyorsabb körért járó extra pontra a futam végén.

Wolff elárulta, vasárnap délelőtt, a verseny előtt világossá tette, nem akarja, hogy a versenyzők kockázatot vállaljanak csak azért, hogy megszerezzék a leggyorsabb körért járó bónuszpontot, melyet a 2019-es szezonra vezettek be a Forma-1-ben.

A Mercedes-főnök végül elismerte, örül annak, hogy meglett a plusz pont a győzelem mellett.

„A délelőtti meetingen beszéltünk a stratégiáról, és megtiltottam nekik, hogy rámenjenek a leggyorsabb körre, ha az első, második, vagy harmadik helyen haladnak” – mondta Wolff.

„De figyelmen kívül hagyták ezt. Mindegyik!”

„Azt hiszem, ez a mérnökök és a versenyzők közös ügye volt, mert a mérnökök hajlandóak voltak rá. Még vissza kell hallgatnom a rádióbeszélgetéseket, hogy miképp is történt.”

„De alapvetően nagyon örülök. Szerintem jó, hogy meglett az extra pont. Igazán szórakoztató ez így. A látványosság szempontjából mindenképp nagyszerű dolog.”

Wolff mindenesetre bevallotta, kissé ideges volt a futam végén.

„Úgy hiszem, ez kockázatvállalás. Főleg, ha az ember sok pontra hajt – ilyenkor tényleg hajtani kell a leggyorsabb körért? De számomra talán az jelenti a referenciapontot, amikor én irányítom a saját autómat, nem pedig egy Forma-1-es versenyző. Annyira mindenesetre nem tetszett a dolog.”

Bottas mindenesetre a futam után kifejtette, természetesen a győzelemért járó 25 pont megszerzésre volt a prioritás.

„Nyilván az eredményért járó sok pont megszerzése sokkal nagyobb prioritást élvez” – fogalmazott a finn versenyző.

„A másodlagos prioritás pedig a leggyorsabb kör. Mivel elég nagy volt az előnyöm, megérte beszélni róla, és kitalálni egy tervet.”

„Rákérdeztem az esetleges kerékcserére is, de az olyasvalami, amiről beszéltünk már a futam előtt is: ez az év első versenye, nem akarunk buta hibákat, szóval bizonyos tekintetben konzervatívak akartunk lenni. Persze eközben nyilván versenyzünk és igyekszünk a lehető legjobbak lenni, de meg kell bizonyosodnunk arról, hogy a legtöbb pontot szerezzük.”

„Végül ezért nem álltunk ki – hiszen egy újabb kerékcsere újabb kockázattal jár, beküldhetik közben a biztonsági autót, vagy valami probléma is lehet a kiállásnál.”

 

Kapcsolódó cikkek

Kukába a papírformával, jön az Azeri Nagydíj!

Hétvégén következik az Azeri Nagydíj, amely mindenben ellentmond az F1-es városi pályákkal szemben felállított hiedelmeknek: eddig csak izgalmakat, előzéseket és fordulatokat láthattunk Bakuban!

Friss hírek