Niki Lauda

Bottas győzött Bakuban, a Ferrari Vettellel esélytelen volt

Fotó: Mercedes
Fotó: Mercedes
A Mercedes versenyzője, Valtteri Bottas nyerte a 2019-es Forma-1-es szezon negyedik versenyét, az Azeri Nagydíjat. A finn mögött csapattársa, Lewis Hamilton futott be másodikként, a dobogó legalsó fokára pedig Sebastian Vettel állhatott fel.

A pole pozícióból Valtteri Bottas várhatta a piros lámpák kialvását, mellett csapattársa, Lewis Hamilton foglalt helyet. A második sorból Sebastian Vettel és Max Verstappen rajtolt.

A RAJT

A start pillanatát jól kapta el Bottas, Hamilton azonban szintén jó rajtot vett, és a két Mercedes kanyarokon át fej-fej mellett haladt – végül Bottas megtartotta a vezetést.

A szombati balesete miatt csak a 8. helyről rajtoló Charles Leclerc a közepes keverékű abroncsokkal rögtön a rajtnál két pozíciót veszített, ám szépen elkezdte visszatornázni magát, és a 8. körben már az 5. helyen autózott.

A Mercedesek viszont magabiztosan elléptek: Bottas ekkor már 3,6 másodperccel vezetett Hamilton előtt, Sebastian Vettel lemaradása pedig 10 másodperc volt a finnhez képest.

Leclerc a 9. körben Verstappent is maga mögé utasította, és elkezdhette üldözni csapattársát, Vettelt, akitől ekkor mindössze 4 másodperc választotta el.

LECLERC A MERCEDESEK NYOMÁBA ERED

Vettelt a 11. kör végén ki is hívták kerékcserére – a második etapra megkapta a közepes keverékű abroncsokat, Leclerc pedig így a két Mercedes nyomába eredhetett.

A Mercedes reagált a Ferrarira, Bottas a következő körben az élről érkezett a bokszba, és az ő versenyautójára is a közepes vegyületű Pirelli-gumik kerültek.

Fotó: Mercedes

1 körrel később érkezett Hamilton is, így Leclerc vette át a vezetést. Hamilton a kerékcsere után csapattársa, Bottas mögé jött vissza, Vettel pedig közelebb tudott egy kicsit kerülni hozzá.

Leclerc jó tempót tudott autózni az élen, Hamilton azonban a friss gumikkal szintén rákapcsolt, a 16. körben 12,4 másodperc volt a lemaradása a monacóival szemben, aki ekkor még mindig nem járt a bokszban. A 2. helyen autózó Bottas viszont nem tudott ennyire jó tempót autózni: bár Leclercnél gyorsabb volt, Hamilton bizonyos körökben 1 másodperccel is gyorsabb volt nála.

MIT LÉP A FERRARI?

A 23. körben Leclerc még mindig az élen állt kerékcsere nélkül, a nagy kérdés pedig az volt, a Ferrari megpróbálja-e egy kiállással teljesíteni a versenytávot. A monacói előnye ekkor már mindössze 4,5 másodperc volt Bottasszal szemben.

Fotó: Pirelli

Leclerc előnye a 29. körre 1,5 másodpercre csökkent Bottas előtt, a Ferrari azonban még mindig nem hívta ki őt kerékcserére. Hasonló stratégiával rótta a köröket a Red Bull versenyzője, Pierre Gasly is, aki a bokszból rajtolva ekkor már csapattársa, Max Verstappen mögött autózott a 6. helyen.

Bottasa 31. körben érte utol Leclercet, és a célegyenesben el is ment a monacói mellett. Ugyanebben a pillanatban Daniel Ricciardo és Daniil Kvyat akaszkodtak össze: Ricciardo előzte a Toro Rosso versenyzőjét, a manővert azonban nem tudta befejezni, így nem tudtak elfordulni az egyik kanyarban. Ricciardo ráadásul később rátolatott Kvyat autójára, minek következtében megsérült autója, emiatt pedig fel is adta a futamot. Pár körrel később a baleset másik érintettje, Kvyat is kiállt.

1 körrel később Hamilton is Leclerc mögé ért, és a célegyenesben ő is elment a Ferrari mellett.

LECLERC ISMÉT ELENGEDI VETTELT

Leclerc mögé ekkor Sebastian Vettel is megérkezett, nem sokkal később pedig a monacói elengedte maga mellett csapattársát.

A Ferrari végül a 34. körben hívta ki kerékcserére Leclercet, a következő etapra megkapta a lágy abroncsokat. A 21 esztendős versenyző a kiállás után Gasly mögé ért vissza a pályára, és hamarosan el is ment a francia pilóta mellett.

A 38. körben aztán Gasly alatt megállt a Red Bull autója, az ifjú versenyző kénytelen volt feladni a futamot. A versenyirányítás úgy döntött, érvénybe lépteti a virtuális biztonsági autós szisztémát.

A VSC igencsak rosszul jött Charles Leclercnek, aki értékes másodperceket veszített, így hátránya 37 másodpercre nőtt az élen autózó Bottashoz képest az 5. helyen.

A 45. körben Bottas előnye 1,8 másodperc volt csapattársa, Hamilton előtt, míg Vettel a 3. pozícióban további 4,1 másodperccel volt lemaradva.

Fotó: Mercedes

3 körrel a leintés előtt a Ferrari egy második kerékcserére is kihívta Leclercet, hogy a monacói versenyző megfuthassa a verseny leggyorsabb körét, és megszerezze az ezért járó 1 pontot.

A 2. helyen autózó Hamilton ekkor DRS-távolságon belülre került csapattársához képest, Bottasnak azonban szerencséje volt, az utolsó előtti körben utolérte George Russellt, így ő is nyitni tudta autójának hátsó szárnyát, Hamiltonnak tehát nem volt lehetősége az előzésre.

Bottas így végül magabiztos győzelmet aratott, ez volt az idei második elsősége, melynek köszönhetően újra élre állt a bajnoki összetettben.

A dobogóra Lewis Hamilton és Sebastian Vettel állhatott még fel, míg a 4. helyen Max Verstappen zárt a Red Bull-lal.

A szombati balesete miatt csak a 8. helyről rajtoló Charles Leclerc az 5. pozícióban ért célba Sergio Perezt (Racing Point), Carlos Sainzot (McLaren), Lando Norrist (McLaren), Lance Strollt (Racing Point) és Kimi Räikkönent (Alfa Romeo) megelőzve.

A verseny leggyorsabb körét Charles Leclerc futotta meg.

A Forma-1-es világbajnokság két hét múlva, a Spanyol Nagydíjjal folytatódik majd.

Az Azeri Nagydíj végeredménye:

Forrás: F1 / Twitter
 

Kapcsolódó cikkek

Friss hírek