Bottas: Volt némi kommunikációs zavar az időmérőn - F1VILÁG.HU

Bottas: Volt némi kommunikációs zavar az időmérőn

HIRDETÉS
Egy apró kommunikációs probléma hátráltatta Valtteri Bottast a Forma-1-es Osztrák Nagydíj időmérő edzésén, elmondása szerint ugyanis a riválisok szinte „leparkoltak” előtte a pályán utolsó gyorskörét megelőzően.
SPIELBERG,AUSTRIA,29.JUN.19 - MOTORSPORTS, FORMULA 1 - Grand Prix of Austria, Red Bull Ring, qualification. Image shows Valtteri Bottas (FIN/ Mercedes). Photo: GEPA pictures/ Matic Klansek - For editorial use only. Image is free of charge.

Bottas a 4. legjobb időt autózta a kvalifikáción, igaz, csapattársa, Lewis Hamilton rajtbüntetése miatt a 3. helyről kezdheti majd meg a vasárnapi versenyt.

A finn versenyző szombat este elárulta, a Q3-ban futott utolsó mért köre nem volt az igazi, túl közel került ugyanis a végül pole-t szerző Charles Leclerc Ferrarijához, mert attól félt, kifut az időből.

„Elég kusza Q3 volt a forgalom szempontjából, és már az első etapot is elég későre hagytuk, aztán a többiek előttünk elkezdtek lelassítani” – mondta Bottas.

„Az első gyorskörben minden rendben volt ebből a szempontból, de a második etapban szinte mindenki leparkolt az utolsó szektorban. És volt némi problémánk a kommunikációval is. Azt az üzenetet kaptam, hogy nagyon szoros lesz az utolsó kanyarban, miután Leclerc elém került.”

„Rögtön ott voltam mögötte, borzasztóan lassan mentünk, és túlságosan közel voltam hozzá. Az utolsó kanyarból nagyon gyengén jöttem ki, szóval már az 1-es kanyar előtt is rengeteg időt veszítettem, és aztán a gumi tapadása sem volt az igazi, mivel vitorlázgattunk az utolsó szektorban.”

Bottas azt mondja, a Mercedes egész hétvégén „a határon volt” a gumik működtetése szempontjából, a tökéletlen bemelegítő kör pedig azt jelentette, hogy nem sikerült jól eltalálnia a működési tartomány.

„Volt már egy értekezletünk, ahol átbeszéltük a komplikációkat, és persze tanultunk is valamit arról, hogy milyen információkra van szükségem.”

„Amikor áthaladtam a célvonalon, még volt 10 másodperc, úgyhogy könnyedén hagyhattam volna nagyobb különbséget az előttem lévőhöz képest, és nagyon tempóval jöhettem volna ki az utolsó kanyarban, és még a gumijaim is melegebbek lehettek volna.”

Hirdetés

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!