Bourdais célja, hogy befogja Vettelt a szezonnyitóig - F1VILÁG.HU

Bourdais célja, hogy befogja Vettelt a szezonnyitóig

HIRDETÉS

Sebastien Bourdais boldog lenne, ha a nem egészen másfél hónap múlva megrendezésre kerülő szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon legalább olyan jó teljesítményt tudna nyújtani, mint csapattársa, Sebastian Vettel.

Sebastien Bourdais boldog lenne, ha a nem egészen másfél hónap múlva megrendezésre kerülő szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon legalább olyan jó teljesítményt tudna nyújtani, mint csapattársa, Sebastian Vettel.

A Champ Car négyszeres világbajnoka a Scuderia Toro Rosso színeiben, Sebastian Vettel csapattársaként debütál az F1-ben az idei évben. A francia pilóta a téli teszteken egy-két tizedmásodperccel volt csak lassabb márkatársánál, ám bízik benne, hogy mire elrajtol a mezőny Melbourne-ben, fel fogja tudni venni a versenyt Vettellel.

“Tudja, miként kell vezetni a Forma-1-es versenygépet, és jól végzi a munkáját” – mondta Bourdais márkatársáról a Forma-1 hivatalos weboldalán. “Együtt dolgozunk, és mindketten azt szeretnénk, hogy a csapat minél jobban teljesítsen.”

“Azonban az időmérőn és a versenyen magadért küzdesz. A saját csapattársad az elsődleges ellenfeled, mert ő az egyetlen, aki ugyanazzal a technikával megy, tehát legjobban hozzá tudod hasonlítani a teljesítményed. Jelenleg közel vagyunk egymáshoz, így majd meglátjuk, mi lesz a helyzet az első versenyen.”

“Való igaz, hogy sokkal több pályát ismer, mint én, már beilleszkedett a csapatba, és tudja, miként mennek a dolgok, így ha azonos szinten leszek vele a szezonnyitón, akkor már nagyon boldog leszek” – tette hozzá Bourdais.

Bár még hozzá kell szoknia a Forma-1-es versenygéphez, Bourdais számára előnyt jelenthet, hogy a Champ Car szériában sem volt engedélyezett a vezetést segítő elektronika használata, amit az idei évtől a királykategóriában is betiltottak.

A francia pilóta nem is érti, miért volt szabad a vezetést segítő elektronika használata a motorsportok királykategóriájaként is emlegetett Forma-1-ben, és nem osztja azon versenyzők véleményét, akik szerint veszélyes lesz a vezetés az esőben.

“Soha nem értettem, miért volt szabad használni a kipörgésgátlót a Forma-1-ben” – magyarázta. “Azt mondják, hogy mi vagyunk a földkerekség legjobb versenyzői. Mindannyian olyan szériákból jöttük, ahol nem volt ismert a kipörgésgátló, és senki nem panaszkodott amiatt. Aztán a Forma-1-be érkezve azt tapasztaljuk, hogy itt a legkönnyebb vezetni az autókat, mert szinte semmit sem kell csinálni a jobb lábaddal.”

“Mikor a tavalyi évben teszteltem a csapattal, bosszantó volt, mert nem éreztem azt, hogy száz százalékban én irányítanám az autót. Az pedig, hogy veszélyes vezetni az esőben, butaság. Volt már alkalmam kipróbálni az autót nedves aszfalton, és azt mondhatom, hogy teljesen rendben volt, az egyensúlyával semmi gond nem volt” – tette hozzá Bourdais.

Hirdetés

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!