Brawn: A zárt pilótafülke is veszélyes lehet - F1VILÁG.HU

Brawn: A zárt pilótafülke is veszélyes lehet

HIRDETÉS

Ross Brawn úgy gondolja, nem szabad elhamarkodottan cselekedni az elmúlt hetekben történt súlyos balesetek után, és csak azután szabad lépéseket tenni a biztonság további javítása érdekében, ha minden vizsgálatot elvégeztek, nehogy a nagy kapkodásban tovább rontsanak a helyzeten.

Ross Brawn úgy gondolja, nem szabad elhamarkodottan cselekedni az elmúlt hetekben történt súlyos balesetek után, és csak azután szabad lépéseket tenni a biztonság további javítása érdekében, ha minden vizsgálatot elvégeztek, nehogy a nagy kapkodásban tovább rontsanak a helyzeten.

Alig egy héttel azután, hogy Henry Surtees halálos balesetet szenvedett a Forma-2 brit futamán, ahol egy elszabadult kerék éppen fejen találta, Felipe Massa koponyaboltozati csonttörést szenvedett, miután egy rugó eltalálta sisakját az időmérő edzésen a Hungaroringen.

A két eset megrázta a motorsportot, és rámutatott arra, hogy egyik versenyző sincsen teljes biztonságban, jóllehet az elmúlt időben sokat javult a versenyautók, illetve a pályák biztonsága.

Egyesek már most arról beszélnek, hogy a jövőben fémkalitka, vagy valamilyen védőüveg kerülhet a versenyzők feje köré, hogy minimalizálják a repülő alkatrészek becsapódásának veszélyét.

Brawn azonban mindenkit figyelmeztet, hogy nagyon óvatosnak kell lenniük, és mielőtt még bármit tennének, gondosan és precízen ki kell elemezniük az elmúlt hetekben történt súlyos baleseteket, és azt, hogy milyen módon lehet elkerülni az ilyen és ehhez hasonló eseteket.

“Az elmúlt két hétvégén látottak alapján egy mélyreható és mindenre kiterjedő vizsgálatot kell végeznünk, hogy megtudjuk, egyáltalán kell-e tennünk valamit” – mondta a csapatfőnök.

“Különböző szerkezetek, szélvédők, és tetők is szóba jöhetnek, bármi lehetséges. De először le kell ülepednie annak, hogy pontosan mi történt, és meg kell érteni az okokat.”

A szélvédők, és tetőszerkezetek természetesen megvédenék a versenyzőket a levegőben repülő tárgyaktól, azonban komoly biztonsági problémákat vetnek fel, hiszen egy esetleges vészhelyzet esetén nehezen lehetne hozzáférni a pilótákhoz, sőt maguk a versenyzők is csak nehezen tudnának kiszállni a fülkéből, különösen, ha felborul az autó.

“Lehetnek takaróelemek, vagy tetők, azonban arra figyelni kell, hogy a versenyzőt könnyen ki lehessen venni a pilótafülkéből, ha probléma van. Senki nem akarna egy olyan szerkezetet, ami ráomlik a versenyzőre, és még számos más tényező van. Ez egy olyan dolog, amit mindenképpen meg kell vizsgálnunk.”

“Ha szükség van rá, akkor biztos vagyok abban, hogy a Forma-1 megfelelően fog reagálni, de meg kell bizonyosodnunk arról, hogy a helyzeten nem rontunk” – tette hozzá Brawn, aki szerint az utóbbi időben mind a pilótafülke, mind a bukósisakok biztonsága rengeteget fejlődött.

Hirdetés

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!