Brawn attól fél, hogy visszatérnek a problémák

Ross Brawn bevallotta, továbbra sem lehetnek száz százalékosan biztosak abban, hogy sikerült megoldaniuk azokat a problémákat, melyek a hétvégi feltámadás előtt hátráltatták csapatát, éppen ezért nagyon óvatosan várja a Belga Nagydíjat.

Ross Brawn bevallotta, továbbra sem lehetnek száz százalékosan biztosak abban, hogy sikerült megoldaniuk azokat a problémákat, melyek a hétvégi feltámadás előtt hátráltatták csapatát, éppen ezért nagyon óvatosan várja a Belga Nagydíjat.

A brackley-i bázisú alakulat fantasztikusan kezdte az évet, az első hét versenyből hatot simán nyert, ám a Brit-, a Német-, és a Magyar Nagydíjon csúnyán visszaesett a teljesítménye, amit az is bizonyít, hogy a három futamon csak egyszer állhatott fel a dobogóra.

A problémát pedig az okozta, hogy a BGP001-es modell nem tudta megfelelő hőmérsékletre hevíteni a gumikat a relatíve hűvösebb aszfalton, aminek megoldásán nagyon keményen dolgoztak a szakemberek a négyhetes nyári szünetben.

A kemény munka pedig úgy tűnik, meghozta a gyümölcsét, hiszen Rubens Barrichello remek vezetést bemutatva, parádés győzelmet aratott Valenciában, ám nem szabad elfelejteni azt az apróságot, hogy a spanyol ringen hatalmas forróság uralkodott, a burkolat hőmérséklete közel volt az 50Celsius fokhoz.

A hétvégi futamnak helyet adó Belgiumban, az Ardennek között elterülő versenypályán pedig jóval alacsonyabb hőmérsékletre lehet számítani, és senki nem lehet majd meglepődve azon, ha esetleg az eső is rá fog zendíteni.

Brawn éppen ezért óvatosságra int, mert egyelőre nem lehetnek biztosak abban, hogy valóban sikerült megoldaniuk a gumimelegítési problémákat, arra majd csak a hétvégén kaphatnak választ, mikor pályára gördülnek Spa-Francorchamps-ban.

Arra a kérdésre, hogy visszaállhat-e a nyári szünet előtti állapot, a csapatfőnök a következőket felelte: “Igen, mindent el kell követnünk annak érdekében, hogy megoldjuk a problémáinkat.”

“Ez egy paradoxon: az időd javarészében azon dolgozol, hogy megpróbálj egy olyan autót építeni, amely kíméletesen bánik a gumikkal, hogy azok megfelelően működjenek, és a lehető legtovább bírják.”

“Most pedig az a helyzet, hogy éppen ez hátráltat bennünket, és a tesztelés betiltásával, korlátozottak a lehetőségeink, csak a versenyhétvégéken tudjuk pályán letesztelni és kielemezni a dolgokat, illetve kipróbálni az újításokat, ami nagyon nehéz.”

Bár sokan azt gondolják, hogy a csapat már egy ideje teljesen leállt a fejlesztéssel, Brawn elmondta, hogy folyamatosan érkeztek az új elemeket, ám azok hatása eddig nem látszott, ugyanis a gumimelegítési problémák miatt csúnyán visszaesett a teljesítményük.

“Annak ellenére, hogy a gumiproblémák miatt ezek rejtve maradtak, az összes újítás hasznosnak bizonyult. Új fenéklemez, új szárnyak, különböző kisebb légterelők kerültek bevetésre az elmúlt versenyeken, ám azok eltörpültek a problémák mellett” – magyarázta.

“Azonban most, hogy a gumik jól muzsikáltak, ezek rögtön előjöttek. Szóval elégedettek vagyunk az új aerodinamikai elemeinkkel, amik előrelépést eredményeztek, jóllehet a gumiproblémák miatt ez nem látszott az elmúlt versenyeken.”

“Lesz néhány módosításunk a belga futamra, és egy nagyobb javítócsomaggal érkezünk meg Szingapúrba, szóval még nem lőttünk el minden puskaport.”

Maradj még, olvasd el ezeket is!

Kapcsolódó cikkek

Friss hírek

 

 

 

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!