Brawn attól tart, visszatértek a gumiproblémák

Ross Brawn úgy érzi, csapatának még mindig nem sikerült megoldást találnia azokra a problémákra, amik az elmúlt időben igencsak megnehezítették a dolgukat. A csapatfőnök elmondta, hogy a gumik felmelegítésével voltak gondjaik az időmérőn Spában.

Ross Brawn úgy érzi, csapatának még mindig nem sikerült megoldást találnia azokra a problémákra, amik az elmúlt időben igencsak megnehezítették a dolgukat. A csapatfőnök elmondta, hogy a gumik felmelegítésével voltak gondjaik az időmérőn Spában.

A brackley-i bázisú alakulat fantasztikusan kezdte az évet, az első hét futamból hatot simán megnyert, és semmi jele nem volt annak, hogy egyik pillanatról a másikra történik valami, aminek következtében már nem tudja hozni korábbi formáját.

A szakemberek hamar rájöttek arra, hogy a gumik felmelegítésével van problémájuk, aminek megoldásán keményen dolgoztak a nyári szünetben. Valenciában úgy is tűnt, hogy visszatértek az élre, ám a hűvösebb Belgiumban ismét előjöttek a problémák.

“Ismét a gumik hőmérsékletével volt problémánk” – idézte Brawnt az Autosport. “Nem tudtuk működésre bírni a gumikat, és nyilvánvalóan azok a csapatok, akiknek ez sikerült, komoly lépést tettek előre.”

“Különösen Jensonnál szenvedtünk az abroncsokkal. Pénteken nem tűnt olyan rossznak a helyzet, de aztán egy kicsivel lejjebb ment a gumihőmérsékletünk.”

“A probléma valamelyest visszatért, bár a helyzet nem olyan rossz, mint korábban volt. Jól megtankolt autóval nem jön ki annyira, azonban az időmérőn egyértelműen szenvedünk.”

Button csak a 14. helyről vághat neki a mai versenynek, azonban csapattársa, Rubens Barrichello jóval előkelőbb pozícióból várhatja a futam rajtját, miután a negyedik helyet szerezte meg a tegnapi időmérőn, jóllehet a mezőny legkönnyebb autójával körözött az utolsó etapban.

Brawn úgy gondolja, hogy Buttonnál azért látványosabb a probléma, mert sokkal lágyabban vezeti az autót, így a gumikkal is kíméletesebben bánik, ami ebből a szempontból nem túl szerencsés.

“Kíméletesebben bánik a gumikkal, ami normális esetben előny, de ilyen körülmények között egy kicsivel jobban szenved” – magyarázta a csapatfőnök. “Lágyan vezeti az autót, ami általában előnyt szokott jelenteni, azonban mikor az abroncsok üzemi hőmérsékletének határán vagyunk, ez inkább hátrány.”

Maradj még, olvasd el ezeket is!

Kapcsolódó cikkek

Friss hírek

 

 

 

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!