Német és brit lapértesülések szerint már a Szingapúri Nagydíjtól kezdve komoly szigorításokat vezethetnek be a csapatok rádióforgalmazását illetően.
Német és brit lapértesülések szerint már a Szingapúri Nagydíjtól kezdve komoly szigorításokat vezethetnek be a csapatok rádióforgalmazását illetően.
Először az Auto Motor und Sport című német szaklap számolt be arról, az izgalmasabb versenyek érdekében a jövőben megtilthatják, hogy a versenymérnökök különböző, a vezetést elősegítő instrukciókkal lássák el pilótáikat a futamok során.
Az Olasz Nagydíj pénteki edzésnapján Nico Rosberg nemes egyszerűséggel ilyen üzenettel fordult versenymérnökéhez, Tony Rosshoz: „Adj nekem vezetéssel kapcsolatos instrukciókat!”
A vasárnapi versenyen Fernando Alonsót is ellátták jó tanácsokkal, Andrea Stellától, a versenymérnökétől a következőket hallhatta a spanyol: „Válassz más ívet a 10-es kanyarban! A hátsó gumik túl gyorsan melegszenek.”
Nos, ha hinni lehet az AMuS és az AUTOSPORT című brit szaklap értesüléseinek, hamarosan változás állhat be ezen a téren.
Az Olasz Nagydíj helyszínén, Monzában ugyanis összeült a Forma-1 Stratégiai Munkacsoportja, és a hírek szerint több alakulat is arra kérte a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) képviselőit, találják meg a módját annak, hogy elejét vegyék a fentiekhez hasonló rádióüzeneteknek.
Ennek érdekében feltehetően a Sportszabályzat 20.1-es cikkelyén szigorítanak majd, mely kimondja: „A versenyzőknek segítség nélkül, egyedül kell vezetniük autóikat.”
Az Auto Motor und Sport szerint főképp a rajongók érdekében szigoríthatnak a rádióforgalmazáson, a TV-képernyők előtt ülve ugyanis az embereknek az a benyomása támadhat, a mérnökök tulajdonképpen jobban tudják, hogyan is kellene vezetni a mai Forma-1-es autókat.
Eric Boullier, a McLaren versenyigazgatója az AUTOSPORT-nak elmondta, a különféle vezetést segítő rádióüzenetek főképp az üzemanyag-hatékonyságra törekvő szabályok folyományaként szaporodtak el idén.
„Rajtunk van az a kényszer, hogy kevesebb üzemanyagot és keményebb gumikat használjunk, és megértem, hogy a rajongók számára zavarosak lehetnek azok az üzenetek, melyek arról szólnak, hogy spórolni kell a gumikkal és a benzinnel” – mondta a francia szakember.
„Mióta használunk rádiókat, azóta adunk efféle instrukciókat. Ez a probléma viszont most új, hiszen az elmúlt három évben a TV-közvetítésekbe is egyre gyakrabban kimentek ezek az üzenetek.”
„A FOM kiszűrhetné őket vagy kikapcsolhatná őket. De hogyne, miért nem hozunk egy újabb szabályt, ami leegyszerűsíti az egészet, és hagyjuk, hogy a versenyzők jobban kifejezzék önmagukat a pályán… az sokkal jobb megoldás, természetesen.”