Büntetés után változik a Kanadai Nagydíj rajtrácsa

Fotó: Scuderia Toro Rosso
MONTREAL, QC - JUNE 09: Pierre Gasly of France and Scuderia Toro Rosso driving the (10) Scuderia Toro Rosso STR13 Honda on track during final practice for the Canadian Formula One Grand Prix at Circuit Gilles Villeneuve on June 9, 2018 in Montreal, Canada. (Photo by Mark Thompson/Getty Images)

A mezőny végéről vág majd neki a mai Kanadai Nagydíjnak a Toro Rosso ifjú versenyzője, miután motort kellett cserélni autójában.

A francia versenyző új specifikációjú Honda-erőforrása még a 3. szabadedzésen hibásodott meg, a kevés rendelkezésre álló idő miatt pedig a csapat úgy döntött, a szezon első hat versenyén használt motort teszik vissza versenygépébe.

Az éjszaka folyamán azonban alapos elemzést végzett a csapat, illetve a Honda, és végül úgy döntöttek, biztonsággal használni tudják az új motorspecifikációt a versenyen, szóval egy teljesen új erőforrást építettek be a versenyre a Toro Rossóba.

A csapat az összes komponenst kicserélte, ám már az idei negyedik belső égésű motor került beépítésre, ami 10 rajthelyes büntetést jelent Gasly-nak.

Mivel a francia amúgy is csak a 16. helyről rajtolt volna, az istálló szerint ez volt a legjobb megoldás, ráadásul hamarosan következik a Red Bull hazai versenye, az Osztrák Nagydíj.

„A 3. edzés után kicseréltük a motort, mert a Hondánál arra következtettek az adatokból, hogy valami nem úgy működik, ahogy kellene” – mondta Franz Tost csapatfőnök a Motorsport.com kérdésére.

„Mivel kevés idő volt az elemzésre, biztonságosabb volt, ha visszatérünk a régebbi specifikációra. De miután Szakurában éjszaka alaposan kielemeztek mindent, úgy döntöttünk, hogy egy vadonatúj erőforrást építünk be.”

„Azért is, mert Pierre amúgy is küszködött az időmérőn, mivel időt veszített a mérlegelésnél, és nem akartunk büntetést Franciaországban és Ausztriában. Úgy döntöttünk, bevállaljuk itt, és remélhetőleg jól működik majd a motort.”

A döntéshez az is nagyban hozzájárulhatott, hogy így a Red Bull Racing több adat alapján elemezheti majd ki a Honda-motor teljesítményét, jó esély van ugyanis arra, hogy az osztrák istálló 2019-ben már a japánok erőforrásait használja a Forma-1-ben.

Tost viszont tagadta, hogy ezt is számításba vették: „Erről nem folyt értekezés, a Red Bullt nem vontuk be. De természetesen ez is jogos észrevétel.”

A szakember hozzátette, mást nem kívánnak változtatni az autón, így Gasly nem a bokszból, hanem a mezőny végéről vág neki a futamnak.

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

OSRAM

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
pp_gemius_hit('Aurgi_e7YvPTGxeFO8vlnqSc71yG41rhwqueMi4R8QT.b7');

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!