Jenson Button már az első körben átvette a vezetést, és onnantól kezdve irányítása alatt tartva a futamot, fölényes győzelmet aratott a Török Nagydíjon. A Brawn brit pilótája idei hatodik győzelmével tovább növelte előnyét a bajnokságban. A Red Bull duója állhatott még fel a dobogóra.
Jenson Button már az első körben átvette a vezetést, és onnantól kezdve irányítása alatt tartva a futamot, fölényes győzelmet aratott a Török Nagydíjon. A Brawn brit pilótája idei hatodik győzelmével tovább növelte előnyét a bajnokságban. A Red Bull duója állhatott még fel a dobogóra.
Button megállíthatatlannak bizonyult a hétvégi Török Nagydíjon, ahol először nem a pole-ból induló versenyző nyerte meg a futamot. A brit pilóta újabb győzelmével 26 pontra növelte előnyét a bajnokságban.
Sebastian Vettel, aki már az első körben elvesztette vezető pozícióját, a harmadik lett Mark Webber mögött, míg Button csapattársa, Rubens Barrichello egy borzalmas délután után feladta a küzdelmet.
Meleg, napos idő fogadta a versenyzőket a szezon hetedik állomásának helyet adó Török Nagydíjon, ahol a levegő hőmérséklete 32, a pályáé pedig 49 fok volt a rajt pillanataiban.
A pole pozícióból induló Vettel remekül kapta el a rajtot, és simán maga mögött tudta tartani Buttont, azonban már az első körben elvesztette vezető pozícióját, ugyanis egy picit megcsúszott az autója, így brit riválisa elment mellette.
A rajt legnagyobb vesztese a harmadik helyről induló Barrichello volt, aki vélhetően egy technikai probléma miatt csúnyán beragadt, így visszacsúszott a mezőny hátsó régiójába.
Jarno Trulli az ötödikről felugrott a harmadik helyre, ám a második körben Webber visszavette pozícióját, és megkezdte az előtte haladók üldözését.
Az elmúlt három Török Nagydíj győztese, Felipe Massa a rajtnál elment csapattársa, Kimi Raikkönen mellett, akit az élmezőnyből egyedüliként lágy gumikon induló Fernando Alonso, és a BMW-s Robert Kubica is megelőzött.
Miközben Button az élen már majd’ öt másodpercre növelte az előnyét a Red Bull duójával szemben, csapattársa a 12. helyen kemény csatát vívott Heikki Kovalainennel, aki nagyon okosan használta a KERS-t.
A nagy kakaskodásnak végül az lett az eredménye, hogy Barrichello egyik előzési manővere alkalmával megcsúszott, és keresztbe állt, mellyel visszacsúszott a 17. helyre, ahonnan elölről kezdhetett mindent.
A brazil szépen haladt előre, azonban a célegyenesre ráfordító sikánban nekicsúszott Adrian Sutilnak, amit a Brawn első vezetőszárnya bánt, ami egy előre be nem tervezett kiállást vont maga után – mellyel még lehetetlenebb helyzetbe került.
A kiállások első köre után változatlan maradt a sorrend, az egyedüli kavart az okozta, hogy a Red Bull menet közben taktikát váltott, és Vettel tíz körrel kevesebb üzemanyagot kapott, mint az élen álló Button, így a német pilóta néhány kör alatt teljesen ledolgozta közel öt másodperces lemaradását, ám egyszerűen képtelen volt áthámozni magát ellenfelén.
Az energiaital-gyárosok éppen ezért a tervezettnél előbb kiintették Button mögül, mert látták, hogy nem tudja kiautózni magából a maximumot, így inkább rátankoltak autójára, és úgy küldték vissza a pályára, de ezzel csapattársa, Webber elment mellette.
Húsz körrel a vége előtt Button már majd’ 20 másodperccel vezetett Webber előtt, és senkitől sem zavartatva autózott az élen, kicsit unalmassá téve a versenyt – amit már többen felróttak neki az elmúlt időben, mire csak annyit mondott, sajnálja, de erről inkább a többiek tehetnek, akik nem tudják felvenni vele a versenyt.
Az utolsó kiállások után már nem változott a sorrend. Button nem hogy visszavett volna utolsó etapjában, az utolsó körökig tovább növelte a különbséget a Red Bull duójával szemben, akik a végén nagyon közel kerültek egymáshoz Vettel eltolt kiállása miatt.
Button ezzel idei hatodik futamgyőzelmét aratta, és tovább növelte előnyét a bajnokságban, ami lassan eldőlni látszik, pedig még csak a szezon felénél sem járunk. Vettel ugyan megérkezett csapattársa nyakára, ám Webber végül megtartotta második helyét.
A negyedik Trulli lett a Toyotával, akit a Williams versenyzője, Nico Rosberg követett a harmadik helyen, míg a pontszerzők sorát Massa, Kubica, és Glock zárt a másik Toyotával.
A Ferrari világbajnoka, Raikkönen éppen hogy csak lecsúszott a pontszerzésről. A finn pilótát a kétszeres világbajnok Alonso követte a 10. helyen, akinek a forgalommal gyűlt meg a baja, míg a McLaren duója, Hamilton és Kovalainen csak a 13., illetve a 14. helyen végzett.
A Brawn idei első kiesését könyvelhette el, miután a bajnokság második helyén álló Rubens Barrichello tizenegy körrel a vége előtt beállt a boxba, és a mezőny hátsó régiójából feladta a küzdelmet.
Török Nagydíj, verseny:
1. Button Brawn GP-Mercedes (B) 1h26:24.848 2. Webber Red Bull-Renault (B) + 6.714 3. Vettel Red Bull-Renault (B) + 7.461 4. Trulli Toyota (B) + 27.843 5. Rosberg Williams-Toyota (B) + 31.539 6. Massa Ferrari (B) + 39.996 7. Kubica BMW Sauber (B) + 46.247 8. Glock Toyota (B) + 46.959 9. Raikkonen Ferrari (B) + 50.246 10. Alonso Renault (B) + 1:02.420 11. Heidfeld BMW Sauber (B) + 1:04.327 12. Nakajima Williams-Toyota (B) + 1:06.376 13. Hamilton McLaren-Mercedes (B) + 1:20.454 14. Kovalainen McLaren-Mercedes (B) + 1 kör 15. Buemi Toro Rosso-Ferrari (B) + 1 kör 16. Piquet Renault (B) + 1 kör 17. Sutil Force India-Mercedes (B) + 1 kör 18. Bourdais Toro Rosso-Ferrari (B) + 1 kör Leggyorsabb kör: Button, 1:27.579 Kiesők: Barrichello Brawn GP-Mercedes (B) 49 Fisichella Force India-Mercedes (B) 5