Verstappen vs. Ocon

Button győzött, Vettel kétszeres világbajnok

Jenson Button kiválóan taktikázva, megnyerte idei harmadik versenyét a Japán Nagydíjon, ahol a figyelem mégis Sebastian Vettelre irányult, aki Fernando Alonso mögött, a harmadik lett, ezzel megvédve bajnoki címét.



Sebastian Vettel megszerezte pályafutása második bajnoki címét a Forma-1-ben, miután egy kemény csatában, a harmadik helyen futott célba a Japán Nagydíjon, ahol Jenson Button aratott győzelmet Fernando Alonso előtt.

A McLaren brit versenyzője ezzel idei harmadik győzelmét aratta, ráadásul teljesen száraz versenyen, hiszen első két diadalát felemás időjárási viszonyok között szerezte. Vettel a harmadik lett, így felállhatott a donogóra, és ezzel megvédte világbajnoki címét.

A Red Bull német versenyzője természetesen győzelemmel szerette volna megünnepelni második vb-címét, és sokáig vezetett is, ám abroncsai a vártnál jobban koptak, és nyilvánvalóan nem akart feleslegesen kockáztatni, ami teljesen érthető.

Vettel a pole pozícióból jól kapta el a rajtot, azonban a mellőle induló Button még jobban lőtt ki, betette autóját a belső ívre, ám a német nem engedett, kis híján összeértek, a McLaren versenyzője még a fűre is kényszerült, ám baleset végül nem történt.

Az incidenst egyébként a sportfelügyelők vizsgálták, azonban úgy döntöttek, nem szükséges további intézkedés, jóllehet Button ezzel pozíciót vesztett csapattársával, Lewis Hamiltonnal szemben már az első kanyarban.

Hamilton a hetedik körig a második helyen haladt, mikor jelezte csapatának, hogy szökik a nyomás jobb hátsó kerekéből, így már korán kiállt első kerékcseréjére. Ezzel a brit pilóta visszacsúszott a negyedik helyre, Alonso mögé, aki a DRS zónában elment csapattársa, Felipe Massa mellett.

Button jobban vigyázott abroncsaira, mint Vettel, egyre inkább közeledett ellenfelére, aki egy körrel korábban állt ki a bokszba, így meg tudta tartani vezető pozícióját, nem úgy mint második kiállása alkalmával, mikor a McLaren jobban dolgozott, így az élre állt.

A verseny felénél járva, hirtelen megjelent a biztonsági autó a pályán, ugyanis az utolsó sikán előtt törmelék került a pályára, miután Massa és Hamilton ismét összetalálkozott egymással. Ezt a manővert is vizsgálták, de nem került büntetés kiosztásra.

Az új rajtnál Button megtartotta vezető pozícióját, az élen nem változott a sorrend. Vettel azonban utolsó kiállását követően igen rossz helyre érkezett vissza, többen is feltartották, ezért valamelyest visszalassult.

Button három, Alonso négy körrel később teljesítette utolsó kiállását. A McLaren versenyzője tovább növelte előnyét, míg a Ferrari spanyolja átvette Vetteltől a második helyet, miután kiváló köröket diktált, miközben a Red Bull bajnoka beragadt a lassabb autók mögött.

Vettel egy ideig még keményen támadta Alonsót, ám csapata hamar közölte vele, hogy nincs értelme felesleges kockázatot vállalni egy kétes manőverrel. Alonso az utolsó körökben egy másodpercre megközelítette Buttont, ám a brit reagálni tudott, így első helye egy pillanatig sem volt veszélyben.

Mark Webber áthámozta magát Massán és Hamiltonon, akik helyet cseréltek egymással. A Ferrari brazilja a kiállás után Michael Schumacher mögé került, aki ezzel a hatodik helyen végzett, a Mercedes legnagyobb örömére.

A hétszeres világbajnok egy ideig, mivel igen hosszú etapot teljesített utolsó kiállása előtt, vezetett, amire először volt példa visszatérése óta.

A két kiállásos stratégián lévő Sergio Perez a nyolcadik helyre hozta be a Saubert Vitaly Petrov elé, aki a kilencedik lett a Renault-val. Az első tíz, pontszerző sorát, az utolsó előtti pozícióból rajtoló Nico Rosberg (Mercedes) zárta.

A helyi hős, Kamui Kobayashi nagy reményekkel várt a versenyt, ám a rajtnál csúnyán beragadt, majd folyamatosan forgalomban autózott, így végül csak a Force India duója mögött, a tizenharmadik helyen végzett.

Egyetlen kieső volt, Sebastien Buemi, akinek jobb első kerekét rosszul rögzítették első kiállása alkalmával, így kiállásra kényszerült.

 

Kapcsolódó cikkek

Whiting: Egyértelmű, hogy Verstappen büntetést érdemelt

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Forma-1-es versenyigazgatója, Charlie Whiting szerint teljesen világos, hogy Max Verstappen büntetést érdemelt azért, amiért a Japán Nagydíjon leszorította a pályáról Kimi Räikkönent.

Friss hírek