Button szerint a KERS előnybe repítheti a McLarent - F1VILÁG.HU

Button szerint a KERS előnybe repítheti a McLarent

HIRDETÉS

Jenson Button úgy gondolja, hogy a McLaren előnybe kerülhet a Red Bullal, és a Ferrarival szemben a következő évben, hiszen óriási tapasztalattal rendelkezik a hibrid rendszerről, amit tavaly sikeresen használt.



Jenson Button úgy gondolja, hogy a McLaren előnybe kerülhet a Red Bull Racinggel, és a Ferrarival szemben a következő idényben, hiszen hatalmas tapasztalattal rendelkezik a kinetikus energiatároló rendszerről, amit a tavalyi évben sikeresen használt.

Annak ellenére, hogy a kinetikus energiatároló rendszer (KERS) használatát idén is lehetővé tették a szabályok, a csapatok már korábban megegyeztek abban, hogy a költségek csökkentése érdekében, egyikük sem fogja használni azt 2010-ben.

Jövőre viszont ismét szabad a pálya, és visszatér a hibrid rendszer a királykategóriába, amitől Button sokat vár, hiszen úgy érzi, csapata komoly tapasztalattal rendelkezik a rendszerről, aminek köszönhetően, akár előnybe is kerülhet ellenfeleivel szemben.

„Korábban még soha nem vezettem KERS-szel szerelt autót, azonban ez a csapat sikeresen használta a KERS-t a tavalyi évben, tudom jól, ugyanis a rajtoknál nagyon megnehezítették a dolgomat” – mondta a brit versenyző, akinek egykori csapata, a Brawn GP nem használta a rendszert a tavalyi szezonban.

„Hatalmas tapasztalatuk van ezen a téren, ami véleményem szerint előnyt jelenthet majd a jövő évben, ami a Mercedesről és a Force Indiáról is elmondható, mely csapatok szintén a Mercedes motorjait használják majd a következő szezonban.”

„Szerintem előnybe leszünk a Red Bullal és Ferrarival szemben, ami jó dolog. Mindent megteszünk annak érdekében, hogy előnyre tegyünk szert ellenfeleinkkel szemben, és meggyőződésem, hogy ezen a területen ezt sikerül is elérnünk jövőre.”

Button azt is hozzátette, hogy a mozgatható első szárny elvesztése komolyan kihat majd az autók egyensúlyára a teljes versenytáv alatt, jóllehet a következő idényben – az előzések elősegítése érdekében – engedélyezik a menet közben állítható hátsó szárnyat.

„Csak az előzések elősegítése érdekében módosíthatunk a hátsó szárny állásán, mikor egy másodpercen belülre kerülünk a másik autóhoz képest, szóval ez nem segít az autó egyensúlyán” – magyarázta.

Hirdetés

„Sajnálatos, hogy elveszítjük az állítható első szárnyat, emiatt sokkal nehezebb lesz elérni a helyes egyensúlyt, különösen a versenytáv alatt. A futam elején 150kg, a végén pedig 5kg súlyú üzemanyaggal futunk, így teljesen más lesz az autó egyensúlya, ami megnehezíti a dolgunkat.”

„Rengeteg autót láthatunk majd alul-, illetve felülkormányozottá válni, és a legnagyobb baj az, hogy menet közben nem tudunk finomítani a beállításokon, ugyanis már nem lesz lehetőségünk arra, hogy módosítsunk az első szárny állásán.”

Bár érkezik a KERS, és tiltólistára kerül az F-csatorna illetve a dupla diffúzor, valamint az első helyett a hátsó szárny lesz menet közben állítható, Button szerint a szabályok nem változnak annyit, hogy a nulláról kelljen kezdeni az új autók tervezését.

„Az autó többi része nagyjából azonos marad” – folytatta a brit pilóta. „Ha pedig nincsenek olyan nagy szabálymódosítások, akkor a legtöbb dolog, amit az adott évben fejlesztettél, használható lesz a következő idényben.”

„Ez számunkra jó dolog, hiszen egy nagyon erős csomaggal fejeztük be az évet, azonban mindig van hely a fejlődésre.”

„Mindent meg fogunk tenni annak érdekében, hogy harcba szállhassunk a Red Bullal és a Ferrarival a következő idényben. Tisztában vagyunk azzal, hogy nagyon keményen kell hajtanunk a télen, és pontosan ez az, amit tenni fogunk a következő hónapokban.”

„Boldog vagyok, hogy részt vehetek az autó fejlesztésében, különösen akkor, ha az a szezon végén kifizetődő lesz. Egy nagyon hosszú téli időszak előtt állunk, de már alig várom a következő évet.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!