Button szerint kaotikus lehet az első előszezoni teszt

Műszaki hibák, csúszkáló versenyautók, értetlenkedő pilóták – Jenson Button szerint bőven lesz mire panaszkodni a jövő hónapban esedékes első előszezoni teszt után az új szabályok miatt.



Műszaki hibák, csúszkáló versenyautók, értetlenkedő pilóták – Jenson Button szerint bőven lesz mire panaszkodni a jövő hónapban esedékes első előszezoni teszt után, az új szabályok ugyanis még a rutinos öreg rókákat is komoly kihívások elé állítják majd.

A legnagyobb változás a 2014-es idényre vonatkozóan, hogy az eddig használt 2,4 literes V8-as erőforrásokat 1,6 literes turbómotorok váltják majd. Nemcsak ez, de az aerodinamikai szabályváltozások is okoznak majd némi fejtörést a csapatok és versenyzők számára, Jenson Button pedig biztos benne, bőven tartogat majd meglepetéseket az első téli teszt.

„Mókás lesz a jerezi téli teszt” – mondta a 2009-es év legjobbja, aki nemrég kipróbálhatta már csapata, a McLaren jövő évi autóját a szimulátorban.

„Hűvös lesz, a gumik nem fognak működni, és talán az autók sem, ha pedig kimegyünk megtenni egy kört, az némiképp furcsa lesz, hiszen magasabb fokozatokat használunk majd – előbb el fogjuk érni a 8-as fokozatot, mint most a 7-est.”

„Teljesen másképp kell majd vezetni, és sok mindent el kell felejteni abból, amit megtanultunk az elmúlt éveken a versenyautó vezetését, a motort és a motorerőt illetően. Szóval teljesen más lesz.”

Button szerint a turbómotorok nagyobb nyomatéka, illetve a kedvezőtlenebb aerodinamikai hatékonyság nagy feladat állítja majd a mezőnyt.

„Senki sem tudja, hogyan fog teljesíteni egészen addig, amíg meg nem érkezünk az első versenyre. Elég trükkös lesz, hiszen sokkal nyomatékosabb lesz a motor. Jóval kisebb lesz a leszorítóerő, hiszen nem tudjuk aerodinamikai célokra használni a kipufogógázokat. Nem igazán érdekel, mit mondanak, a helyzet az, hogy az F1-es autók még mindig rengeteg hasznot húztak a kipufogógázokból.”

„Szóval nehéz lesz megfelelő tapadásra szert tenni. Mindenkinek sokat kell majd tanulnia, még a tapasztalt pilótáknak is – ez pedig izgalmas. Jerezben még a 2-es és 3-as kanyar is nehéz lesz. Gyakorlatilag egyméteres gázpedálra lesz szükségünk, hogy kezelni tudjuk a motor nyomatékát.”

„Remélhetőleg hasznomra válik majd az a tapasztalat, amit az autófejlesztés, illetve beállítások során szereztem.”

Bár a brit pilóta szerint a téli teszteken kisebbfajta káosz alakulhat ki, nincs kétsége afelől, hogy a csapatok jól felkészülten utaznak majd el az évadnyitó Ausztrál Nagydíj helyszínére, Melbourne-be.

„Egyelőre nem túl rózsás a helyzet, de mire elérkezünk az első versenyhez, mindent meg fogunk oldani.”

Az előszezoni tesztek január 28-án kezdődnek majd meg Jerezben, míg az első futamot március 16-án rendezik Ausztráliában.

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
pp_gemius_hit('Aurgi_e7YvPTGxeFO8vlnqSc71yG41rhwqueMi4R8QT.b7');

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!