Verstappen vs. Ocon

Carey: Egyszerűbb szabályokra van szüksége a Forma-1-nek

Fotó: Red Bull
Fotó: Red Bull

Május 1-jén Budapesten járt a Forma-1 tulajdonosa, a Liberty Media első embere, Chase Carey. Bernie Ecclestone utódja az F1VILÁG kérdésére elárulta, mik az elképzelései a száguldó cirkusz jövőjével kapcsolatban.

Habár a jelentős szabályváltozások, valamint az új motorformula csak 2021 után érkezik, már a következő idényre módosulhatnak a regulák annak érdekében, hogy több előzést láthassunk a versenypályákon.

Az erre irányuló tervezetet nemrég el is fogadták, a sportág vezetői pedig azt remélik, a leegyszerűsített első szárnyak és hatékonyabb hátsó légterelők pozitív hatást gyakorolnak majd a küzdelmekre.

Bár a 2021 utáni időszakra vonatkozó szabályok is körvonalazódnak, még nincs minden kőbe vésve – egy azonban biztos, a Forma-1 tulajdonosa egyszerűbb szabályokat szeretne, és persze azt, ha a versenyek, és ezáltal a világbajnokság éles küzdelemben dőlne el a jövőben.

„Azt gondolom, olyan irányba folytathatjuk tovább, amely tökéletes ennek a sportnak” – mondta az F1VILÁG kérdésére a Forma-1 elnöke, Chase Carey a minap egy interjúban.

„Számos dologra összpontosítunk, melyekről úgy gondoljuk, izgalmasabbá tehetik a versenyzést. Most is jó versenyeink vannak, de még izgalmasabbá tehetjük a küzdelmeket.”

„Már dolgozunk a következő generációs motoron, valamint az aerodinamikai változtatásokon, melyeknek köszönhetően az autók könnyebben tudják majd előzni egymást.”

„Ugyanakkor szeretnénk egyszerűbbé is tenni a szabályokat, mert azt akarjuk, ha a versenyek a versenyzőkről, nem pedig a szabályokról szólnának. A biztonság persze fontos, ezt tudjuk, szükség van szabályokra, bizonyos keretekre, de amennyire csak lehet, szeretnénk egyszerűsíteni a regulákat.”

„Azt akarjuk, ha a versenyek komoly küzdelemben, a pályákon dőlnének el.”

Max Verstappen a keddi Nagy Futamon az F1VILÁG kérdésére azt mondta, nagyon fontosak az izgalmas versenyek, de a rajongókat hangosabb versenyautókkal kell kiszolgálni.

„Vannak javaslatok arra vonatkozóan már a következő évre is, hogy miképp lehetne – fogalmazzunk úgy – könnyebbé tenni az előzéseket. Nagyon fontos, hogy az autók követni tudják egymást, és könnyebben tudjunk harcolni egymással” – mondta a Red Bull holland versenyzője.

Fotó: F1VILÁG

„Az idei első, ausztráliai versenyen nem volt túl sok előzés, de például múlt hétvégén, Bakuban rengeteg volt az akció a pályán. Szóval mindez nagyban függ az adott helyszíntől is.”

„A másik dolog, amiről az imént beszélgettünk Chase Carey-vel: a hanghatások. De tudom, hogy Chase már dolgozik az ügyön, szóval minden szuper!”

 

Kapcsolódó cikkek

Riportfilm: Verstappen bejáratta a 2019-es Red Bullt

Max Verstappen vihette pályára először a Red Bull Forma-1-es csapatának 2019-es versenyautóját. A holland versenyző Silverstone-ban járatta be az új versenygépet. Nézd meg te is az F1VILÁG.HU exkluzív beszámolóját!

Képgaléria: A Red Bull 2019-es versenyautója

Rögtön az internetes bemutatót követően pályára vitte 2019-es Forma-1-es betontorpedóját a Red Bull. Az átmeneti fényezéssel tündöklő autóval Max Verstappen tehette meg az első métereket Silverstone-ban.

Fotók: Verstappen bejáratta az új Red Bullt

Szerdán a bemutatás után pályára vitte Silverstone-ban a Red Bull 2019-es versenyautóját az osztrák csapat ifjú versenyzője, Max Verstappen. A RB15-ös egyelőre átmeneti fényezéssel mutatta csak meg magát, a végleges festés várhatóan az Ausztrál Nagydíjon debütál.

Leleplezték a Honda-motoros Red Bullt!

Lehullt a lepel a Red Bull Forma-1-es csapatának 2019-es versenyautójáról – az RB15-össel idén két ifjú titán, Max Verstappen és Pierre Gasly szállhat harcba.

Friss hírek