Coulthard: Nincs jelentősége a kipörgésgátló betiltásának - F1VILÁG.HU

Coulthard: Nincs jelentősége a kipörgésgátló betiltásának

A Red Bull Racing skót versenyzője, David Coulthard úgy gondolja, hogy a motorfék, nem pedig a kipörgésgátló hiánya lesz a legnagyobb kihatással a versenyekre az idei évben a Forma-1-ben.

A Red Bull Racing skót versenyzője, David Coulthard úgy gondolja, hogy a motorfék, nem pedig a kipörgésgátló hiánya lesz a legnagyobb kihatással a versenyekre az idei évben a Forma-1-ben.

Annak ellenére, hogy mindenki a kipörgésgátló betiltása okozta esetleges nehézségekkel van elfoglalva, Coulthard a karácsony előtti teszteken látottak alapján úgy gondolja, hogy a motorfék hiányával lesz majd a legnehezebb megbirkózniuk a versenyzőknek 2008-ban.

“A legnagyobb különbséget nem a kipörgésgátló, hanem más vezetést segítő elektronikai rendszerek hiánya okozza majd” – mondta Coulthard az Autosport International Show-n, mikor a 2008-as idényről kérdezték.

“Ez komoly hatással lesz majd az autók viselkedésére a kanyarok bejáratánál, így személy szerint sokkal több blokkolást várok, és abban is biztos vagyok, hogy sokan szélesebben fogják venni a kanyarokat. Ez jóval nagyobb kihatással lesz a köridőkre, mint a kipörgésgátló elvesztése” – folytatta a skót versenyző, aki szerint a modern abroncsok, és a kifinomult aerodinamika miatt szinte alig lesz majd érezhető a kipörgésgátló hiánya.

“Teljesen mindegy, hogy be van-e kapcsolva a kipörgésgátló, a versenyző ösztönösen cselekszik, és megpróbálja kihasználni a kanyarok kijáratánál rendelkezésére álló helyet. A versenyzők mindent megtesznek azért, hogy a lehető legtöbb erőt leadják a gumikon keresztül a versenypályára. A modern Forma-1-es autók az új gumikkal szinte már meg sem tudnak csúszni. Ezek nem raliautók, melyek könnyedén ki tudnak törni. Éppen ezért úgy gondolom, hogy nem lesz nagy különbség.”

“Természetesen a kipörgésgátló használata nélkül nagyobb lesz a gumikopás, és a hátsó abroncsok hőmérsékletét is nehezebb lesz majd kezelni. Az elektronikai rendszerek segítségével könnyebb volt üzemi hőfokon tartani a hátsó gumikat, azonban mivel a Bridgestone egyedüli beszállítóként van jelen a Forma-1-ben, nem hiszem, hogy bármikor is olyan problémánk lenne, hogy a gumik túlzott kopása miatt ne tudnánk befejezni egy versenyt.”

“A Bridgestone már most megnyerte a 2008-as bajnokságot, így nem kell kockáztatnia. Egy olyan gumit kell legyártania, ami biztonságos, és minden csapat igényét kielégíti” – tette hozzá Coulthard.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!