Hírek

Csak jövőre versenyez a dupla DRS-sel a Lotus

A Lotus technikai igazgatója, James Allison elárulta, jó esély van arra, hogy az enstone-i gárda nem veti be élesben dupla DRS-rendszerét a bajnokság hátralévő versenyein.


A Lotus technikai igazgatója, James Allison elárulta, jó esély van arra, hogy az enstone-i gárda nem veti be élesben dupla DRS-rendszerét a bajnokság hátralévő versenyein.

A brit istálló egy ideje már kísérletezik az újítással, a nehézségek miatt azonban éles körülmények között még nem sikerült bevetnie azt.

A Lotus úgy tervezi, a fiatal versenyzők tesztjén, Abu Dhabiban tovább folytatja majd a munkát a dupla DRS-sel, ám nincs garancia arra, hogy élesben is bevetik azt az idei szezonban.

„Úgy tervezzük, hogy tovább dolgozunk azon, hogy megértsük, hogyan tudnánk kiszámíthatóan használni annak érdekében, hogy a versenyeken is bevethessük” – mondta James Allison technikai igazgató.

„Úgy gondolom, az eddigi nehézségek miatt optimisták lennénk, ha azt gondolnánk, még idén, a hátralévő versenyeken használni tudjuk a rendszert.”

A DRS-rendszerrel ellentétben viszont hatásosnak bizonyult a Lotus új Coanda-kipufogója. Bár az eszköznek hála az E20-as versenygépek jobb aerodinamikai tapadással rendelkeznek, a motorerő csökkenésére még próbál megoldást találni a csapat.

„Nem a végsebességgel van gond, hiszen azt a hátsó szárny megfelelő beállításával bárhol elérhetjük. A motorerő az, amit vissza kell nyerni. A Coanda-kipufogó első változata ebben a tekintetben hátrány. Viszont arra számítunk, hogy a Renault segítségével Abu Dzabiban az elvesztett motorerő mintegy egyharmadát visszanyerhetjük, később pedig akár a felét is.”

Szólj hozzá!


Ezt olvastad már?
A Caterham csapatfőnökének, Tony Fernandesnek döntésére vár a gárda rutinos versenyzője, Heikki Kovalainen, kinek Forma-1-es jövője továbbra sem tisztázott. A…