De la Rosa nem vár csodát az új szabályoktól

A McLaren tesztpilótája, Pedro de la Rosa szerint a jövő évben bevezetésre kerülő új szabályok ugyan megkönnyítik majd az előzéseket a versenyeken, nem hoznak drasztikus változást a Forma-1-ben.

A McLaren tesztpilótája, Pedro de la Rosa szerint a jövő évben bevezetésre kerülő új szabályok ugyan megkönnyítik majd az előzéseket a versenyeken, nem hoznak drasztikus változást a Forma-1-ben.

A jövő évben számos új szabály kerül bevezetésre a királykategóriában, melyek a költségek csökkentése mellett az izgalmak fokozását, mint például az előzések számának növelését hivatottak szolgálni.

“Igen, biztosan” – válaszolta a spanyol arra a kérdésre, hogy véleménye szerint könnyebb lesz-e az előzés a következő idényben.

“Mivel a Forma-1-ről beszélünk, ha az emberek azt gondolják, hogy a KERS rendszer, a kisebb leszorító erőt ganaráló aerodinamikai csomag, és a slick gumik bevezetése teljesen megváltoztatja a Forma-1-et, azt mihamarabb felejtsék el.”

“Továbbra is széles marad az autó, továbbra is nehéz lesz más mögött haladni, nem is beszélve arról, hogy továbbra is csak az ideális ív lesz tiszta. Könnyebb lesz az előzés, de nem lesz olyan könnyű, mint a MotoGP-ben. Az embereknek ezt meg kell érteniük.”

A McLaren tesztpilótája azt is elmondta, hogy a tesztkilométerek számának korlátozása, melyet a jövő évben az idei 30.000 helyett 15.000-ben állapítottak meg, szintén komoly nehézséget okozhat a csapatok számára, hiszen nem lesz elég idejük arra, hogy mindent kipróbáljanak a pályán.

“A legnagyobb nehézséget pedig az okozza, hogy rengeteg lesz a változás, és jóval kevesebbet tesztelhetünk. Éppen ezért nagyon nehéz lesz finomra hangolni az autókat a versenyek között. Érdekes lesz, egyszerűen nem lesz időd arra, hogy mindent letesztelj.”

A jövő évtől ismét bevezetésre kerülnek a legutóbb 1997-ben használt slick (sima felületű) abroncsok, melyek a megváltozott aerodinamika mellett szintén javíthatnak a követő autó tapadásán.

“Az új gumik teljesen mások, természetesen jóval nagyobb tapadást biztosítanak. Éppen ezért szinte alig lesz különbség az idei és a jövő évi autók tapadása között, pedig a 2009-es aerodinamikai csomag jóval kisebb leszorító erőt generál” – magyarázta a spanyol, aki szerint még sokat kell dolgozniuk a KERS rendszeren, mielőtt azt élesben is bevetnék.

“Még csak tanuljuk. Még rengeteg finomításra szorul, különösen a fékzónák alatt. A KERS rendszert fel kell tölteni, így mikor rálépsz a fékre, az extra ellenállást generál, amit valamilyen módon ki kell egyenlíteni. Tehát ez azt is jelenti, hogy kihat a motorfékre, és a fékegyensúlyra.”

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
}

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!