„Drága hibának” tartja a 2019-es változásokat a Red Bull

Fotó: Red Bull Racing
Fotó: Red Bull Racing
A Red Bull Forma-1-es csapatát irányító Christian Horner szerint még a Forma-1 tulajdonosa, a Liberty Media is elismerné, hogy elsiették a 2019-ben bevezetésre kerülő aerodinamikai szabályokat. A szakember szerint a változtatásoktól nem lesz jobb a versenyzés idén.

A Red Bull Forma-1-es csapatát irányító Christian Horner szerint még a Forma-1 tulajdonosa, a Liberty Media is elismerné, hogy elsiették a 2019-ben bevezetésre kerülő aerodinamikai szabályokat. A szakember szerint a változtatásoktól nem lesz jobb a versenyzés idén.

A Forma-1 csapatai rengeteg pénzt költöttek arra, hogy az új szabályoknak megfelelően megtervezzék és legyártsák 2019-es versenyautóikat.

Amellett, hogy az első- és hátsó szárnyak egyszerűbbé és szélesebbé váltak, az ún. bargeboard-elemek és a fékcsatornák is változtak. A cél, hogy az autók könnyebben tudják követni egymást, ezáltal pedig több előzést lássunk a versenypályákon.

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner viszont szkeptikus az új szabályokkal kapcsolatban.

„Kétlem, hogy bármin is változtatnak majd az új szabályok” – mondta a szakember a Motorsport.com kérdésére.

„Az alapján, amit mi látunk, az autó karakterisztikája egy kicsit eltérő a pálya különböző részein, de hogy az autók szorosabban tudják-e követni egymást… kétlem, hogy bármiféle változás lesz.”

„Viszont ami szerintem történni fog az év korai szakaszában, hogy egyesek jól eltalálják a dolgokat, mások pedig nem. És aztán egy elég meredek fejlesztési görbét kapunk az első 3-4 hónapban.”

Horner szerint a Liberty Mediánál is tudják, hogy hibáztak az új szabályokkal.

„Azt hiszem, még ők is elfogadnák, hogy talán hiba volt elsietni az első szárny változtatásait az idei évre. Mint sehol máshol, itt sincs varázsszer, mindennek harmóniában kell működnie.”

„De fogni egy első szárnyat és azt mondani, hogy jobb lesz tőle a versenyzés, az elég naiv dolog, és alapvetően nagyon drága is. És persze ezeket a hatalmas költségeket a csapatok állják.”

A Red Bull motorsport-tanácsadója, Dr. Helmut Marko nemrég azt mondta, az új szabályok mintegy 15 millió dollárba, azaz körülbelül 4,2 milliárd forintba kerültek az energiaital-gyárosoknak.

Horner szerint az évadnyitó Ausztrál Nagydíjon nem lesz több előzés, de úgy véli, ez leginkább a melbourne-i pálya karakterisztikájának köszönhető, nem pedig az F1-es autóknak.

„Szerintem az ausztráliai verseny ugyanolyan lesz. Nem annyira az autóval vannak problémák Ausztráliában, sokkal inkább a pályával. Nincsenek kemény féktávok a lassú kanyarok előtt, így hacsak nincs nagy sebességkülönbség két autó között, mondhatni lehetetlen az előzés.

„Ez évek óta így van. Nem feltétlenül a mai autók miatt. Nagyszerű hely Melbourne, kiváló helyszín, de pályaként vannak korlátai, amik gátat szabnak a jó versenyzésnek.”

 

Kapcsolódó cikkek

Kukába a papírformával, jön az Azeri Nagydíj!

Hétvégén következik az Azeri Nagydíj, amely mindenben ellentmond az F1-es városi pályákkal szemben felállított hiedelmeknek: eddig csak izgalmakat, előzéseket és fordulatokat láthattunk Bakuban!

Az F1-es pontverseny állása a sanghaji verseny után

Az első két versenyhez hasonlóan a Forma-1-es Kínai Nagydíj is a Mercedes kettős győzelmét hozta. Lewis Hamilton verhetetlen volt, a Ferrari pedig nem tudta reprodukálni két héttel ezelőtti tempóját Sanghajban.

Friss hírek