Dupla időmérőt rendezhetnek Monacóban

A forma-1-es versenyzők arra kérik az irányító testületet, hogy gondolja át az időmérő edzés átszervezésének lehetőségét, mert attól tartanak, hogy az óriási forgalom miatt káosz lesz a jövő hétvégi Monacói Nagydíj időmérőjének első etapjában.


A forma-1-es versenyzők arra kérik az irányító testületet, hogy gondolja át az időmérő edzés átszervezésének lehetőségét, mert attól tartanak, hogy az óriási forgalom miatt káosz lesz a jövő hétvégi Monacói Nagydíj időmérőjének első etapjában.

A tavalyi évhez képest kettővel több csapat állítja rajthoz versenyzőit, így négy autóval van több a mezőnyben, nem beszélve arról, hogy a három újonc egyelőre fényévnyire van elmaradva a már meglévő csapatoktól.

Ez pedig már az első négy versenyhétvégén is komoly gondot okozott az időmérő edzés első etapjában, mikor mind a 24 autó egyszerre gördül pályára.

Bár az FIA kötelezte a csapatokat, hogy az európai szezon kezdetétől kivétel nélkül szereljék a pilótafülke mellé visszapillantó tükreiket, a jobb látási viszonyok érdekében, ezzel még nincs megoldva a hatalmas forgalom kérdésköre.

Bruno Senna, a mezőny leglassabb csapatának egyik pilótája, éppen ezért azt javasolja, hogy az FIA tegyen kivételt a szűk utcai ringgel, és ossza meg a mezőnyt Monacóban, amivel el lehetne kerülni az esetleges baleseteket, és a szinte már most biztosra vehető vitákat.

Ezt kétféle módon tehetné meg: vagy kiemeli azt a hat-nyolc versenyzőt, aki szinte biztosan továbbjut az első etapban, vagy a mezőny hátsó traktusának (6-8 pilóta) szervez egy külön időmérőt.

„Ezt meg kell beszélnünk az FIA versenyigazgatójával, Charlie Whitinggal, és meg is fogjuk tenni” – mondta a Hispania brazil versenyzője a riportereknek Barcelonában.

„Vannak dolgok, amiket meg kell beszélnünk vele holnap, és az első (csütörtöki) edzések után Monacóban. Az igazat megvallva, a mezőny szétválasztása nem egy rossz ötlet. Úgy vélem, mindenkinek jobb lenne, ha a mezőny hat-nyolc leggyorsabb vagy leglassabb autója külön időmérőn venne részt.”

„Mi sem akarjuk, hogy a nálunk sokkal gyorsabbak megelőzzenek, és ők sem akarják, hogy minden egyes körben beragadjanak egy lassabb pilóta mögé. Majd meglátjuk, hogy milyen lesz a lebonyolítás, de szerintem kivitelezhető lenne.”

A Lotus olasz versenyzője, Jarno Trulli szerint is célszerű lenne a mezőny szétválasztása, de azt egyelőre még maga sem tudja, ezt miként lehetne a lehető legjobban kivitelezni, ám hozzátette, ő semminek nem lesz az elrontója.

„Úgy gondolom, hogy a szétválasztás nem rossz ötlet” – mondta. „Nem tudom, hogy miként kellene megoldani, de talán egy kicsit húzós lenne, ha egyszerre 24 autó lenne ezen a rövid pályán.”

„Nekem teljesen mindegy, ha a csapatok megegyeznek, akkor legyen. Sokkal jobb a dolgok elébe menni, mert ezzel megakadályozhatunk egy hatalmas balhét.”

Maradj még, olvasd el ezeket is!

Kapcsolódó cikkek

Friss hírek

 

 

 

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!