Ecclestone nem mondott le a medálrendszerről

A Forma-1 kereskedelmi jogait igazgató Bernie Ecclestone bízik abban, hogy a rajongók támogatni fogják ötletét, és már jövőre bevezetésre kerülhet a medálrendszer, ami meglátása szerint izgalmasabb és látványosabb versenyeket eredményezhet.

A Forma-1 kereskedelmi jogait igazgató Bernie Ecclestone bízik abban, hogy a rajongók támogatni fogják ötletét, és már jövőre bevezetésre kerülhet a medálrendszer, ami meglátása szerint izgalmasabb és látványosabb versenyeket eredményezhet.

A brit üzletember remélte, hogy az FIA Motorsport Világtanács december eleji ülésén zöld utat kap elképzelése, azonban az éremrendszer végül arra a listára került, melyről egy átfogó piackutatás alapján, maguk a rajongók döntenek.

Ecclestone nem sokkal a megbeszélés után interjút adott saját weboldalának, az f1.com-nak, melyben elmondta, milyen előnyökkel járna az új rendszer bevezetése.

“Teljesen egyszerű, mindez sokkal érdekesebbé és látványosabbá tenné az F1-et, mert a pilótákat arra ösztönözné, hogy a győzelemért versenyezzenek” – mondta Ecclestone.

“Több előzést láthatnánk, hiszen a versenyzők minden egyes alkalmat kihasználnának arra, hogy harcba szálljanak egymással, és a kockás zászlóig kemény küzdelem lenne. Mostanában elég gyakran azt tapasztaljuk, hogy a pilóták beállnak a második, a harmadik, vagy a negyedik helyre, és a végső sorrend az utolsó etapban, az utolsó kiállásokat követően dől el.”

“A pilótákat nem lehet hibáztatni emiatt, ők csupán versenyeznek. A pontrendszer kényszeríti őket arra, hogy óvatosabbak legyenek. A jelenlegi helyzetben, ha meg akarod szerezni a világbajnoki címet, jobban jársz, ha megelégszel a gyengébb helyezésekkel, és a biztos pontszerzésre hajtasz, ahelyett, hogy elkezdenéd támadni az előtted haladót, és kockázatot vállalva, lecsússz a pontszerző helyekről.”

“Azonban ez a Forma-1, a motorsportok királykategóriája, és csakis a legjobb versenyzőnek szabadna megnyernie a bajnokságot. Egy Forma-1-es bajnok nem egyenlő a legegyenletesebb és legmegbízhatóbb másodikkal. A versenyzésről kellene szólnia a dolognak, arról, hogy minden egyes lehetőségre lecsapsz, nem elégszel meg azzal, hogy te vagy a második legjobb.”

“A tavalyi évben Hamilton úgy vezette az egyéni bajnokságot, hogy még nem szerezte meg első futamgyőzelmét. Ahogy idén Kubica is úgy állt a bajnokság élére Kanada után, hogy Hamilton, Massa, és Raikkönen is több győzelemmel rendelkezett. Persze Lewis és Robert mindketten nagyon tehetségesek, de nem gondolom, hogy a rendszernek ilyen eredményeket kellene produkálnia.”

“Nem szabadna megtörténnie, hogy valaki úgy nyerjen bajnokságot, hogy egyetlen győzelmet sem aratott, azonban ez igenis megtörténhet, amíg nem változtatunk a pontrendszeren.”

Ecclestone ismét hangsúlyozta, hogy csak az egyéni bajnokságot döntené el a medálrendszer, melyben az érmek száma és színe alapján kerülne ki a végső győztes. A konstruktőrök versenyében viszont maradna a jelenlegi pontrendszer.

“A csapatok számára a konstruktőri pontok anyagi vonzattal járnak, hiszen ez határozza meg, hogy mennyit kapnak az éves bevételekből” – magyarázta Ecclestone. “Egy olyan csapat számára, amely a mezőny hátsó régiójában foglal helyet, igenis fontos lehet egy-két pontért harcolni, így nem gondolom, hogy ezen változtatnunk kellene.”

“2003-ban kiterjesztettük a pontszerző helyeket az első nyolcra, ami jó volt a csapatok, különösen a kicsik számára, azonban ez problémát generált a versenyzőknél, mert ezzel (felére) csökkent az első és a második közötti pontkülönbség.”

“Abban az évben Michael (Schumacher) megnyerte a bajnoki címet, ám Kimi (Raikkönen) mindössze két ponttal maradt csak le tőle, pedig Michael hat győzelmet aratott, míg Kimi csak egyet. Kimi egy kiváló versenyző, azonban nem gondolom, hogy helyes lett volna, ha ő nyeri meg a bajnokságot ilyen körülmények között, pedig majdnem megtörtént.”

A pontrendszert egyébként éppen azért változtatták meg még 2003-ban, mert a korábbi években nem egyszer fordult elő, hogy már a szezon közepén eldőlt a bajnokság. Bár a medálrendszer is magával hordozza ennek veszélyét, Ecclestone mégsem tart ettől.

“Úgy gondolom, hogy ez bármilyen pontrendszerben megtörténhet, ha egy konstruktőr dominál az adott évben, ám szerintem ez kevésbé valószínű a medálrendszerrel” – mondta az üzletember.

“Négy-öt versennyel a szezon vége előtt, az a versenyző, aki három-négy aranyéremmel van lemaradva az elsőtől, még megnyerheti a bajnokságot, ami a jelenlegi rendszer esetében kevésbé valószínű, hiszen az első és a második között mindössze két pont van.”

“Mindenesetre azt gondolom, hogy csak úgy tudjuk nyílttá és izgalmassá tenni a küzdelmet, ha oly módon csökkentjük a költségeket, hogy kevesebb pénzzel is versenyképesek tudjanak lenni a csapatok” – tette hozzá Ecclestone, aki nem aggódik a sport jövője miatt.

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!