Fotó: McLaren
HírekKiemelt

Egy 700 forintos alkatrész szívatta a McLarent a teszten

Egy nagyjából 700 forintos alkatrész miatt tudott csak 37 kört megtenni a barcelonai teszt második napján a McLaren csapata.

A brit istálló nagy reményekkel várta az előszezoni teszteket, hiszen 2018-ban már a Renault erőforrásaival versenyeznek a Forma-1-ben, mégis felemás érzésekkel zárhatták az első, négynapos gyakorlást.

A McLaren ugyanis a négy tesztnap során mindössze 260 kört, azaz nagyjából 1210 km-t tett meg új, MCL33-as kódjelű autójával. A helyzet pikantériája, hogy az a Toro Rosso lett a legproduktívabb az első teszthéten, mely idén a Honda erőforrásaival vág neki az F1-es bajnokságnak: az olasz kiscsapat 1508 km-rel abszolválta az első kollektív tesztet.

A McLaren versenyzője, Stoffel Vandoorne kedden műszaki hiba miatt nem sokat tudott körözni Barcelonában. Később kiderült, egy nagyjából 2 fontot (azaz kb. 700 forintot) érő csavar fáradt el a versenyautóban.

„Egy hülye csavar eltört a kipufogórendszerben”

– mondta Eric Boullier, a McLaren versenyigazgatója.

„Egy 2 fontos probléma miatt veszítettünk rengeteg pályaidőt, mert minden megégett az autó hátsó traktusában. Szóval újra kellett építenünk a váltót és a hátsó részt.”

„Ennyi az egész. Nem kellett újraterveznünk dolgokat, sokkal inkább az elvesztegetett pályaidőt sajnáljuk. Láthatják, hogy a tervezés ugyanaz, az autó pedig működik vele.”

Fotó: McLaren

A McLarennek csütörtökön sem volt sima napja: a magas hőmérsékletek miatt az autó külső karosszériaeleme megégett, mert egy lyuk keletkezett a hővédő pajzson. A csapatnak szerencsére emiatt nem kellett a garázsban maradnia – ám mivel nem volt pótalkatrész, az istálló a megpörkölődött motorborítással küldte pályára a versenygépet.

A probléma ellenére viszont a csapat produktív munkát tudott végezni a zárónapon.

„Végre megszabadultunk a rossz időjárástól és a mechanikai gondoktól, szóval követni tudtuk a programunkat” – mondta Boullier.

„Nyilván alkalmazkodtunk, bizonyos dolgokat priorizáltunk, de csütörtökön elkezdtünk aerodinamikai adatokat gyűjteni, és a mechanikai változtatásokon is dolgoztunk. Szóval ez egy tanulási folyamat most – megpróbálunk annyit tanulni, amennyit csak lehet.”

Meglepő módon egyébként a McLaren sokat dolgozott a Pirelli hiperlágy abroncsaival, melyek csak néhány versenyen tűnnek majd fel idén.

„Ez azért volt, mert az információink alapján ez volt egyetlen gumi, amivel dolgozni lehet ilyen hűvös időben. És aztán kiderült mindenki számára, aki kipróbálta a lágy, az ultralágy, vagy a hiperlágy abroncsokat, hogy a gumi, ami szintén nagyon jól működik, az a közepes vegyületű.”

Boullier azt mondja, határozott terveik vannak a jövő heti, második tesztre.

„Először is szeretnénk egy versenyszimulációt teljesíteni, és persze néhány bokszkiállást is. Ezekre nagy hangsúlyt fektetünk idén, van néhány új eszköz, amit ki akarunk próbálni. Szóval a versenytáv lesz a kulcs jövő héten.”

A McLaren barcelonai tesztje képekben
Szólj hozzá!
Egy 700 forintos alkatrész szívatta a McLarent a teszten
Hamilton elárulta, kapott ajánlatot egy rivális csapattól
Az F1-es Német Nagydíj TV-közvetítései
Vettel: Leclerc is passzol a Ferrari csapatába