Elszúrta idei autóját a Ferrari?

Fotó: Scuderia Ferrari
Fotó: Scuderia Ferrari
Nem megfelelő aerodinamikai koncepció mentén építette meg 2019-es Forma-1-es versenyautóját a Ferrari, amit nagyon nehéz lesz orvosolni – ezt mondja a korábbi világbajnok, Nico Rosberg.

Az olasz istálló eltérő filozófia mentén építette meg idei versenygépét, mint riválisai – ez leginkább az első szárny esetében szembetűnő.

A Ferrari az egyenesekben pazar teljesítményt nyújt, a kanyarokban azonban képtelen tartani a lépést a Mercedesszel, ahogy az a hétvégi Kínai Nagydíjon is bebizonyosodott.

A Mercedesszel 2016-ban vb-címet nyerő Nico Rosberg szerint a Ferrari autójával aerodinamikai gondok vannak.

„A Mercedes jelenleg a nagy-nagy favorit. Annyira erősnek tűnnek… A Ferrari pedig küszködik. Aerodinamikailag rosszul van belőve az autójuk” – mondta a német.

„Túl alacsony a légellenállásuk, és nincs elegendő leszorítóerő a kanyarokban. És itt veszítenek rengeteg időt. A lehető leggyorsabb kör elérése szempontjából ez nem ideális. Szóval egyszerűen rossz pozícióban vannak az autójukkal.”

A Bahreini Nagydíj után a Mercedes részéről úgy fogalmaztak, a Ferrari mintegy fél másodpercet nyert az egyenesekben, Kínában azonban a hosszú hátsó egyenes ellenére az olaszok nem tudták az első sorba kvalifikálni magukat, és a futamon sem volt esélyük az Ezüstnyilakkal szemben.

Rosberg azt mondja, Sanghajban a Ferrari igyekezett kompenzálni extra leszorítóerővel, de ez egyszerűen nem működött elég hatékonyan.

„Ezen a hétvégén igyekeztek extra szárnyakat feltenni, de egyszerűen nincs olyan nagy hátsó szárnyuk, mint kellene. Le kell gyártaniuk, de egyszerűen csak feltenni nem egy hatékony megoldás. hiszen azáltal, hogy nő a leszorítóerő, nő a légellenállás is. Szóval ez nem így megy.”

„Szóval el kell venni az autó egyéb részeiről, az első szárnyról, a véglapokról… Mostantól kezdve erre kell fókuszálniuk, de ez rengeteg munkával jár. Időbe telik, nem túl rózsás a helyzet.”

A Forma-1 legközelebb Azerbajdzsánba látogat, ahol szintén sok a padlógázas szakasz, ugyanakkor bőven találhatóak a bakui utcai pályán kanyarok is.

„A Ferrari erős lesz azokon a pályákon, amelyeken sok az egyenes. De Bakuban nem vagyok olyan biztos… Sok a lassú kanyar, ahol rengeteget buknak majd – és sok az egyenes is, ahol viszont nyerni fognak.”

„Nehéz megjósolni, hogy ezen a pályán elöl lesznek-e. Majd meglátjuk. Szerintem jelenleg mindenhol a Mercedes van elöl, még Barcelonában is.”

 

Kapcsolódó cikkek

A Red Bull nem „gyanakszik” a Ferrari üzemanyagjára

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner azt mondja, nem igaz az, hogy „gyanakodva” tekint a Ferrari által használt üzemanyagra, ugyanakkor el kell ismerni, ez egy rendkívül fontos terület a fejlesztések szempontjából.

Ferrari: Nehéz döntés volt hátraküldeni Leclercet

A Ferrari Forma-1-es csapatát irányító Mattia Binotto elismerte, „nehéz” volt arra utasítani Charles Leclercet, hogy engedje el maga mellett csapattársát, Sebastian Vettelt a múlt hétvégi Kínai Nagydíjon.

Vettel: A következő hetek kulcsfontosságúak lesznek

A Ferrari idei eredményei egyelőre elmaradnak attól, amit a maranellóiak vártak volna az idei F1-es szezonban: Sebastian Vettel szerint még sok munka vár rájuk ahhoz, hogy kihozzák az autóból a benne rejlő lehetőségeket.

Vettel: A „gyenge újságírás” áldozatai vagyunk

A Ferrari négyszeres világbajnoka, Sebastian Vettel szerint csapata a „gyenge újságírás” áldozatává vált a vasárnapi Kínai Nagydíj után. A németnek egyáltalán nem tetszik az, ahogy a média tálalta a Ferrari sanghaji csapatutasítását.

Friss hírek