Extra MGU-K-t használhatnak jövőre a versenyzők

SAO PAULO, BRAZIL - NOVEMBER 16: Daniil Kvyat driving the (26) Scuderia Toro Rosso STR14 Honda on track during final practice for the F1 Grand Prix of Brazil at Autodromo Jose Carlos Pace on November 16, 2019 in Sao Paulo, Brazil. (Photo by Dan Istitene/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // AP-22728SA3W2111 // Usage for editorial use only //
Fotó: Toro Rosso
Eggyel több kinetikus energia-visszanyerő rendszert használhatnak a Forma-1-es versenyzők a 2020-as idényben, miután rekordszámú, 22 versenyt rendeznek majd a királykategóriában.

A V6-os hibrid erőforrások 2014-es bevezetése óta korlátozzák a különféle motorkomponensek felhasználható mennyiségét, sőt, az idő előrehaladtával szigorítottak is az erre vonatkozó regulákon.

Kezdetben, egy 19 versenyből álló idényre minden komponensből ötöt használhattak fel év közben, 2019-ben viszont már csak három belső égésű motor, turbó, és hőenergia-visszanyerő rendszer [MGU-H], illetve két vezérlőelektronika, energiatároló és kinetikus energia-visszanyerő [MGU-K] állt rendelkezésükre a 21 versenyhétvége során.

A csapatok viszont végül megállapodtak abban, hogy a jövő évi, 22 versenyes idényre megnövelik a limitet.

A Motorsport Világtanács ennek megfelelően ratifikálta, hogy 2020-ben három MGU-K-t használhatnak a pilóták.

Ez az egység igencsak érzékeny eleme a V6-os erőforrásoknak: a kinetikus energiát begyűjtő, amit aztán az akkumulátorban tárol, és 120 kW-nyi erőrásegítést tesz lehetővé.

Idén a mezőny felének nem volt szüksége egy harmadik MGU-K-ra év közben,  a Renault és a Honda motorjait használó autók azonban többet használtak kettőnél, sőt, a toro rossós Daniil Kvyat hat ilyen egységgel versenyezte végig az idényt.

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

Exkluzív F1-es videók!

Imádod a Forma-1-et? Megnézel mindent, ami kedvenc sportágadról szól? Akkor ne maradj le YouTube-csatornánk újdonságairól sem!