Feloldhatják a szezonközi teszttilalmat az F1-ben

Megbízható források szerint a csapatok készen állnak feloldani a szezonközi tesztkorlátozást, hogy lehetőségük legyen folyamatosan javítani az idei évben bevezetésre kerülő kinetikus energiatároló rendszer megbízhatóságán.

Megbízható források szerint a csapatok készen állnak feloldani a szezonközi tesztkorlátozást, hogy lehetőségük legyen folyamatosan javítani az idei évben bevezetésre kerülő kinetikus energiatároló rendszer megbízhatóságán.

A csapatok még a tavalyi évben egyeztek meg arról, hogy a költségek további csökkentése érdekében 15 000-re redukálják a tesztkilométerek számát, valamint tiltólistára helyezik a szezonközi teszteket.

Ez pedig azt is jelenti, hogy a csapatoknak már csak két hónapjuk maradt arra, hogy felkészüljenek a teljes szezonra, ugyanis később már csak a futamhétvégék pénteki edzésein lesz lehetőségük a gyakorlásra.

Azonban a legutóbbi portugál tesztprogramon a tesztcsapatok menedzserei összeültek – részben azért, mert féltik állásukat –, hogy megvitassák a kialakult helyzetet, és egyikük bevallotta, készen állnak feloldani a szezonközi teszttilalmat.

A grandprix.com úgy tudja, a csapatok legalább három tesztprogramot szeretnének egy szezonban, ami lehetővé tenné számukra, hogy intenzívebben foglalkozhassanak az idei évben bevezetésre kerülő KERS rendszerrel, aminek használata – egyesek szerint – jelenlegi formájában még nem elég biztonságos.

“A KERS mindenki számára új, és egyikünk sem érte még el a kívánt megbízhatósági szintet” – mondta egy magát megnevezni nem kívánó csapattag.

“Lenne értelme, ha az idei egy átmeneti év lenne, kevesebb teszttel, mint korábban, de mégis néhánnyal a szezon elején, amely mindannyiunk számára sokat segítene a problémák megoldásában. Senkinek sem érdeke, hogy öt-hat autó érkezzen a célba egy adott versenyen, így megpróbálunk megegyezni abban, hogy megváltoztassuk a szabályokat 2009-re.”

Mivel a tesztkorlátozást nem az FIA vezette be, hanem a csapatok döntöttek arról a FOTA-n belül, semmi akadály nincs annak, hogy a tilalmat feloldják, mindössze annyi kell, hogy mind a tíz csapat rábólintson a kezdeményezésre.

Ez egyébként a kiscsapatoknak is nagyon jól jönne, hiszen a Toro Rosso és a Force India még pályára sem vitte új autóját, és nem kizárt, hogy annak tesztelését csak valamikor március közepén tudják megkezdeni, így szinte teljesen felkészületlenül kell nekivágniuk az idénynek.

Maradj még, olvasd el ezeket is!

Kapcsolódó cikkek

Friss hírek

 

 

 

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!