Verstappen vs. Ocon

Ferrari: A hibák beismerése kellett ahhoz, hogy újra győzzünk

Fotó: Pirelli
Fotó: Pirelli
A fejlesztési hibák „bátor” beismerése kellett ahhoz, hogy a Ferrari Forma-1-es csapata visszatérjen a győztesek útjára – mondja Jock Clear, a patinás istálló főmérnöke.

A fejlesztési hibák „bátor” beismerése kellett ahhoz, hogy a Ferrari Forma-1-es csapata visszatérjen a győztesek útjára – mondja Jock Clear, a patinás istálló főmérnöke.

Az olasz istálló remek formában vágott neki a 2018-as idénynek, és méltó ellenfele volt a Mercedesnek. A szezon második felére azonban alábbhagyott a lendület, később pedig kiderült, a Ferrarinál rossz irányba indultak tovább autójuk fejlesztésével.

Emiatt több hónapot kellett visszalépniük versenygépükkel, a döntés azonban végül kulcsfontosságúnak bizonyult abban, hogy a Ferrari ismét az élmezőnyben harcolhat a győzelmekért.

„A szezon során nem igazán éreztünk rá minden versenyre. A pozitívum az, hogy megértettük ennek okait” – mondta Jock Clear.

„A néhány küszködős verseny után Austinban visszavágtunk, és elég bátrak voltunk ahhoz, hogy visszalépjünk bizonyos fejlesztésekkel. Ezt a fajta kultúrát szeretnénk most tovább vinni. Hogy az embereink elég bátrak ahhoz, hogy azt mondják, ’szerintünk hibát követtünk el’.”

„Visszalépünk, újra megtanuljuk azt, amiről azt gondoltuk, megértettük. És aztán Austinban visszatértünk, megnyertük a versenyt, és Mexikóban újra versenyképesek voltunk. Ez a pozitív része.”

A Ferrari csapata a Brazil Nagydíj pénteki edzésnapján is kísérletezett új padlólemezével, Clear pedig elárulta, ez így lesz a szezon végéig az új elemekkel.

„Azt gondolom, idén minden versenyre vittünk magunkkal aerodinamikai fejlesztéseket, szóval vannak különféle opcióink, függően az adott pályától. Próbáljuk megtalálni a megfelelő kombinációkat.”

„A pozitívum az, hogy létrehozzunk ezeket az opciókat, hogy a szélcsatornánk hatékony eszköz számunkra, amit használni tudunk versenyről versenyre.”

„Versenymérnökökként a mi feladatunk a működési oldalról az, hogy a legtöbbet hozzuk ki azokból az elemekből, amiket kapunk.”

„Most például az első edzésen összehasonlítottunk két padlólemezt, két első szárnyat, bargeboardokat, ilyesmiket. Utána pedig eldöntjük, hogy melyik kombináció nyújtja a legjobb teljesítményt számunkra ezen a pályán. Ez egy abszolút szokványos folyamat számunkra.”

 

Kapcsolódó cikkek

Mercedes: A Ferrari kinyilatkoztatott azzal, hogy Vettelt favorizálja

A Mercedes motorsport-igazgatója, Toto Wolff azt mondja, a Ferrari újdonsült csapatfőnöke, Mattia Binotto egyfajta „kinyilatkoztatást” tett azzal, amikor nemrég azt mondta, a 2019-es szezon első felében még inkább négyszeres világbajnokuk felé hajlanak majd.

Leclerc munkába állt, ő a leggyorsabb a Ferrarival

Charles Leclerc folytatja a munkát ma Barcelonában a Ferrari 2019-es Forma-1-es autójával. A monacói versenyző nem pazarolja az időt, már most 25 körnél jár, ráadásul egyelőre övé a legjobb idő.

Räikkönen elégedett: Az új autó nagy előrelépés!

A 2007-es világbajnok Kimi Räikkönen azt mondja, új csapata, az Alfa Romeo „nagy előrelépést” tett meg autójával a tavalyi versenygéphez képest. A finn „nagyon pozitív” barcelonai nyitónapon van túl.

Vettel a leggyorsabb az első barcelonai tesztnapon

A Ferrari német versenyzője, Sebastian Vettel volt a leggyorsabb a Forma-1-es csapatok barcelonai tesztjének nyitónapján. Kimi Räikkönen számára nem indult könnyen a nap, ám végül produktív napot zárt a katalán fővárosban.

F1-es teszt: Vettel a leggyorsabb délelőtt

Hétfőn megkezdték a tesztelést a Forma-1 csapatai Barcelonában – a Ferrari számára jól indult a nap, Kimi Räikkönen azonban az Alfa Romeóval már pár perc után a sóderágyba csúszott.

Friss hírek