Ferrari: Az egyenmotorok megölték volna az F1-et

A Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo egy percig sem gondolta, hogy az FIA ragaszkodik majd az egyenmotorok bevezetéséhez, mert elmondása szerint mindenki tisztában volt azzal, hogy az a gyártók távozásához vezethet.

A Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo egy percig sem gondolta, hogy az FIA ragaszkodik majd az egyenmotorok bevezetéséhez, mert elmondása szerint mindenki tisztában volt azzal, hogy az a gyártók távozásához vezethet.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke, Max Mosley sokáig azon volt, hogy véghezvigye akaratát és olcsó, egységes motorokat vezessen be a Forma-1-ben.

Az irányító testület már ki is hirdette az egyenmotorok beszállítására kiírt tender eredményét, amit a nagy múlttal rendelkező Cosworth nyert meg, ám a Motorsport Világtanács múlt heti ülésén döntöttek: nem lesznek egységes motorok az F1-ben.

Bár a független csapatok számára rendelkezésre áll majd az olcsó Cosworth V8-as, a nagyvállalatoknak 5 millió euróért kell biztosítaniuk a motorokat a kicsiknek 2010-től.

Azonban di Montezemolo a Gazzetta dello Sportnak elmondta, egy pillanatig sem félt attól, hogy bevezetésre kerülnek az egyenmotorok, mert mindenki tudta, hogy abban az esetben az összes nagyvállalat kiszáll a sportból.

“Ez egy jó ok lett volna arra, hogy elhagyjuk a Forma-1-et. Ha az egységes motorok bevezetését jóváhagyták volna, akkor legalább négy, de az sem kizárt, hogy öt gyártó kiszállt volna a sportból. Ez pedig azt is jelentette volna, hogy az összes nagyvállalat távozott volna” – mondta a Ferrari elnöke.

Az elmúlt időben minden eddiginél nagyobb egyetértés volt a csapatok között, megalakult a Forma-1-es csapatok szövetsége (FOTA), és szinte minden kérdésben sikerült megállapodniuk a csapatvezetőknek.

Di Montezemolo, aki egyébként a FOTA vezetője, úgy gondolja, hogy mindez további előrelépést eredményezhet, és még egységesebbé válhat a Forma-1.

“Az első megbeszélés óta, melyet még júliusban rendeztünk meg Maranellóban, óriási lépést tettünk előre: 2009-ben felére csökkentjük a motorköltségeket, és 2012-től az egész költségvetés 50%-kal lesz kevesebb, ami fantasztikus” – folytatta a szakember, aki szerint a következő lépés az lesz, hogy leüljenek Bernie Ecclestone-nal, és átbeszéljék a bevételek megosztását.

“A jelenlegi krízis természetesen felgyorsíthatja ezt a folyamatot. 1973 óta ismerem Ecclestone-t, és azt gondolom, hogy kiválóan végzi a munkáját. Azonban néhány évvel ezelőtt összevitatkoztunk: kapzsinak neveztem, mert a bevételekből 70%-ot eltett és csak 30-at osztott szét a csapatok között.”

“Most ez úgy néz ki, hogy 50-50%. Azonban még ez sem elég igazságos, tennünk kell valamit” – tette hozzá di Montezemolo.

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Kapcsolódó cikkek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!